Het Café

Lbarré
Posts: 159
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Re: Het Café

Post by Lbarré »

Ja, een groene kaart betekend in België dat je een jaar de tijd hebt om de ‘vermeende’ problemen op te lossen.
Maar is soms ongelooflijk :roll:
Twee jaar geleden kreeg ik een rode kaart omdat mijn handrem niet meer degelijk werkte. :roll:
Ze hadden toen de handrem bijna tot aan de achterzetel gehaald en begrepen echt niet dat bij mijn Xantia de handrem
op de voorwielen werkt. :twisted:
Hebben dan daardoor ook toen wel de kabels geheel doorgetrokken :twisted:
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Het Café

Post by Menno »

Misschien toch eens opzoek naar een ander keurstation , ….
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
Lbarré
Posts: 159
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Re: Het Café

Post by Lbarré »

Naar een ander keurstation gaan had ik ook al eens gedaan.
Kreeg daar in dat station toen de opmerking dat de nummerplaat zeer slecht leesbaar was. :roll:
Enkele maanden later, zonder iets aan de nummerplaat te hebben gedaan, toch een boete in de bus gekregen omdat ik was
geflitst op een baan aan 53 km/u waar er maar 50 km/u mocht gereden worden... :evil:
Lbarré
Posts: 159
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Re: Het Café

Post by Lbarré »

Wel heb uitleg over de opmerking van "Verbonden delen - Schokbreker: staat achteraan" dan toch eindelijk gevonden.
Hiermee bedoelen ze dan de staat van de gehele achterbumper. :roll:
Die is wel helemaal aan vervanging toe, maar nog wel moeilijk om er één in degelijke staat en correcte kleur te vinden.
Eveneens stopcontact op trekhaak best vervangen en ook de staat van de trekhaak eens goed nakijken als achterbumper eraf gaat.
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Het Café

Post by H@ns »

Even los van het feit dat de stekker van de trekhaak op orde brengen een goed idee is. En dat een degelijke achterbumper ook wel goed is; sinds wanneer zijn dat keuringseisen??
De bumper kan er half af hangen maar dan nog wordt de wagen goedgekeurd aangezien dit geen afkeurpunt is. Maar misschien is het in België anders?! Lang leve de Europese regels trouwens…
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Het Café

Post by Menno »

Inderdaad, zolang die bumper gewoon goed vast zit wat maakt het verder uit …. merkwaardig.
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
Lbarré
Posts: 159
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Re: Het Café

Post by Lbarré »

Wel vrijdagavond mijn Xantia, na herstelling, uit de garage gaan halen en probleemloos naar huis mee gereden.
Thuis stilgezet. Dan zondagavond wou ik de Xantia in de garage zetten om alles in te laden en maandag te gaan werken.
Maar probleem. Vertikte het om nog te starten. :roll: Zijramen bedienen werkte dan nog even wel, maar wou ze weer sluiten en ging niet meer.
Dan maar naar mijn wegenhulp gebeld en die waren zeer snel ter plaatse. Hebben auto probleemloos kunnen starten met lader en me wel
aangeraden er enige tijd mee te rijden en dan liefst de batterij eens te laten nakijken.
Heb dat gedaan en alles verliep weer probleemloos.
Maandagmorgen dan willen vertrekken en weer idem dito probleem. :cry: Heb dan maar van thuis gewerkt maar batterij er wel uit gehaald.
Zag wel dat onder de batterij een hele dikke witte laag aanwezig was.
Dan gevraagd aan mijn vrouw om naar de dichts bijzijnde verdeler een nieuwe idem dito batterij te gaan halen.
Is dan gelukt en 's avonds laat alles gemonteerd en....Xantia startte dadelijk zonder enig probleem. :)
Ook hoogteregeling werkt nu weer probleemloos. Voordien, na een nacht te hebben stilgestaan, nam het enige tijd voordat rode lampje vering
uitging en de vering op normale stand kwam. Nu bijna dadelijk na het starten :D
User avatar
Breeze
Posts: 943
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Zag wel dat onder de batterij een hele dikke witte laag aanwezig was.

Dan is er duidelijk lekkage van accuvloeistof geweest. Een nieuwe accu zal een boel (alle) problemen oplossen.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Feije
Posts: 1013
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Het Café

Post by Feije »

Die witte laag zou ik wel zo snel mogelijk weghalen! Voor je het weet begint ‘ie door het zuur te roesten.
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Het Café

Post by H@ns »

Idem!! De vraag is ook waarom je accu zo aan het overkoken is gegaan …

Nog een geluk trouwens dat je kilometer teller niet op tilt geslagen is. Een heel gepiel om die weer goed te krijgen (ervaring :? )
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Post Reply