Xantia(s) van Menno ...

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
User avatar
Stars_Falling_93
Posts: 233
Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
Location: Utrecht

Re: Xantia(s) van Menno ...

Post by Stars_Falling_93 »

Zul je ook altijd zien als je een stelling poneert dat die gelijk ontkracht wordt. Ik beschouw het maar als de uitzondering die de regel bevestigt. :P

In dit seizoen valt mij vooral op hoeveel auto's er met slechte verlichting rondrijden. Vanmiddag zag ik in een ritje van twintig minuten twee auto's met maar een werkende koplamp. En nog vaker zie ik dat er aan de achterkant iets niet klopt. Je zou ook denken dat de politie daar wat mee doet ook al valt dat iets minder op dan een heel gare staat.
Menno wrote: Thu Jan 12, 2023 9:19 pm Lijkt mij ook ….

Clio 1 wilde overigens prima roesten , daarom zie je die bijna nooit meer , de 2 zie ik nog wel met enige regelmaat, maar dan vaak in de staat zoals Feije beschrijft, dat is met recht een weggooiautootje …

Hoe sommige auto’s door de APK komen vraag ik mij sowieso soms wel eens af.
Het was mij al wel eens opgevallen dat Renault als merk niet heel veel liefhebbers lijkt te hebben. Op shows en zo zie je zelden een R16 of R5 bijvoorbeeld, terwijl die toch vrij massaal verkocht zijn. Nu wilden die ook wel roesten, maar dat geldt vanaf een bepaalde leeftijd voor zo ongeveer elke auto.

Qua APK is er volgens mij te makkelijk misbruik te maken van het systeem. Louche garages keuren goed wat ergens anders afgekeurd zou worden. Andersom werkt het trouwens ook. Mijn vriend heeft een Twingo II. Was er voor de eerste APK netjes mee naar de Renault-dealer gegaan en kreeg te horen dat er voor €2.000,-- aan gerepareerd moest worden. Hij vertrouwde het niet helemaal en ging naar een onafhankelijk keuringsstation. Resultaat: goedgekeurd na een paar nieuwe lampjes en een beetje kit op een ashoes.
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Xantia(s) van Menno ...

Post by Menno »

Oei , mooi dat die voor een 2’de opinie is gegaan !
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Xantia(s) van Menno ...

Post by Menno »

Menno wrote: Wed Jan 11, 2023 6:33 pm Madame mag dus blijven en bevalt vooralsnog eigenlijk prima
Die opmerking had ik beter niet kunnen maken :oops:
Dat prima was misschien gelijk ook het “ minpunt “ , althans voor mij.
De Renault deed alles opperbest , eigenlijk gewoon saai :lol:

Dat, en het feit dat ik eigenlijk toch ergens niet kon aanzien dat het geen Citroën was toch maar verkocht.
Klinkt misschien vreemd maar ik ben na zoveel jaar toch wel verknocht aan dit merk.
Ben ditmaal aan een Pluriël avontuur begonnen, wel één waar alles ( het dakje ) nog van werkt , hopelijk blijft dat ook zo!

Liefst had ik een automaat maar die zijn er enkel als “ senseo “ bak , en da’s 3x niks , dus maar voor een handbak gekozen.

Ben benieuwd!!!
Hij is iig behoorlijk ranzig ( maar nergens stuk of beschadigd ) dus heb wel even tijd nodig voordat hij toonbaar is , maar dat komt goed ! … :mrgreen:

Sorry, wederom geen Xantia ;-)
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Xantia(s) van Menno ...

Post by C5hdi110 »

Gefeliciteerd met de Pluriel, misschien wel de laatste bijzondere Citroen 8-)
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Xantia(s) van Menno ...

Post by Menno »

Dankjewel :P
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
User avatar
Stars_Falling_93
Posts: 233
Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
Location: Utrecht

Re: Xantia(s) van Menno ...

Post by Stars_Falling_93 »

Jammer dat het uiteindelijk niet klikte met de Laguna, maar gefeliciteerd met de Pluriel! En die ranzigheid geeft je gewoon weer lekker wat te doen ;)
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Xantia(s) van Menno ...

Post by Menno »

Jazeker , dank ! Poetsen gaat mij prima af …
En verder even puntjes op de “ i “ zetten , altijd leuk om te doen.
Auto was op basis van zo meenemen en kan wel wat liefde gebruiken.

Mijn vrouw had mij al gewaarschuwd bij de Renault,het is geen Citroën, weet je het zeker , eigenwijs :oops: :lol:
Het is dat het allemaal te gek wordt om te houden, anders had die best een plekje in de schuur mogen krijgen.
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Xantia(s) van Menno ...

Post by H@ns »

Heb dat altijd een geweldig leuk model gevonden. Ik heb er onlangs zelf nog een tijdje naar gezocht maar het is heel lastig om er eentje te vinden met werkend dakje
En inderdaad dat automaatprobleem ja…

Schijnt dat GJO reparatiesetjes heeft voor het dak, mocht ie toch ooit stuk gaan ;)
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Xantia(s) van Menno ...

Post by Menno »

Ja die is handig met de dakjes , doet dat nog enkel voor vaste klanten , dus dat komt goed uit mocht het nodig zijn ….

Ook ik heb het altijd leuke auto’s gevonden, maar elke keer dat ik wat anders zocht is het er niet van gekomen, meestal afgeknapt op de niet werkende dakjes danwel een geheel uitgeleefde auto, dat was ditmaal niet het geval , vies/ranzig is niet erg …
Mooie chique kleur, originele velgjes , luxe uitvoering en lederen interieur ( bij een cabrio als deze niet onbelangrijk want de varianten met stof zijn vaak niet meer schoon te krijgen )

Bovendien stond die om de hoek , ook fijn !
Kortom best wel blij mee , eens kijken of ik er nu eens iets langer mee kan doen. :oops:

Dat record van de Xantia op bijna 5 jaar moet eens verbroken worden!

Iig het juiste merk en een lekker eigenwijs ding :P
P-1a.jpg
P-1a.jpg (123.23 KiB) Viewed 624 times
P-2a.jpg
P-2a.jpg (137.53 KiB) Viewed 624 times
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
Post Reply