Deur blijft open staan...

Dat met die draadjes...
Post Reply
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Deur blijft open staan...

Post by H@ns »

Het linker achterportier van mijn Xantia denkt dat hij open staat. Heel irritant want dan gaat het waarschuwingslampje aan en bij rijden gaat het nog piepen ook.
Weet iemand hoe dit uit te schakelen zonder Lexia? of hoe dit op te lossen? Ik vind het sowieso een waardeloze optie dus als het definitief uit kan is dat geen probleem (stekkertje losgooien of zoiets?)
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Stars_Falling_93
Posts: 233
Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
Location: Utrecht

Re: Deur blijft open staan...

Post by Stars_Falling_93 »

Dat is irritant ja. Mijn eerste gedachte is om de deurschakelaar eens goed schoon te maken. Maar mogelijk is het systeem simpel genoeg dat als je daar de stekker vanaf haalt het probleem ook is opgelost? Mensen die meer bekend zijn met type 2 kunnen dat vast wel bevestigen of ontkennen.
Last edited by Stars_Falling_93 on Tue Jan 17, 2023 11:39 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Deur blijft open staan...

Post by Feije »

Mits de type 2 van Hans nog deurschakelaars heeft kan dat inderdaad, alleen de stekker lostrekken is eigenlijk net zo veel werk als de schakelaar schoonmaken ;). Ik heb bij een type 2 wel eens gezien dat zulke schakelaars onderaan de B-stijlen zitten, maar schijnbaar zitten ze soms ook in de sloten verwerkt. Dan zou ik echt niet weten hoe het zit.
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Deur blijft open staan...

Post by H@ns »

Er is geen fysieke schakelaar op de deur nee. Vroegere modellen hadden zo’n zwart palletje in de deurstijl. Bij mij zit het mechanisme op een of andere wijze in het slot verwerkt.

Ik ga bij gelegenheid eens de deur uit elkaar halen en op onderzoek uit. Voorlopig heb ik hem nu storingsvrij dicht nadat ik gisteren morgen met een lege accu stond. (Lampje blijft branden ook als contact uit staat, handig voor boeven…)
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Stars_Falling_93
Posts: 233
Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
Location: Utrecht

Re: Deur blijft open staan...

Post by Stars_Falling_93 »

Da's wel praktisch, zo'n lampje dat de hele tijd blijft branden... Prettig dat de deur voor nu dichtzit volgens de auto.

Ik denk dat het nog steeds een kwestie van schoonmaken blijft. Ben benieuwd wat het resultaat gaat zijn!
Post Reply