Volledige achterbumper Xantia Hdi

Auto's, onderdelen, accessoires, ..
Post Reply
Lbarré
Posts: 157
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Volledige achterbumper Xantia Hdi

Post by Lbarré »

Iemand soms informatie waar ik nog ergens een volledige achterbumper voor een Xantia HDi zou kunnen bekomen?
Liefst ook in kleur Gris Quartz en waar er ook nog ruimte genoeg is voor de trekhaak zonder de bumper zelf aan te moeten passen?
User avatar
Feije
Posts: 1011
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Volledige achterbumper Xantia Hdi

Post by Feije »

Toevallig ben ik vandaag wel bij iemand geweest die graag van z'n type 2-bumper af wil. Volgens mij is alleen de bumper van de v6 afwijkend dus zou zijn bumper prima op je Xantia moeten passen. Die bumper is alleen wel bleu amiral.
User avatar
Stars_Falling_93
Posts: 233
Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
Location: Utrecht

Re: Volledige achterbumper Xantia Hdi

Post by Stars_Falling_93 »

Op Onderdelenlijn kom ik ook verschillende achterbumpers voor een type 2 tegen, maar geen een in de juiste kleur.
Lbarré
Posts: 157
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Re: Volledige achterbumper Xantia Hdi

Post by Lbarré »

Heb ook al wel enkele achterbumpers gezien, maar vaak in echt trieste toestand.
En dan de prijs die er voor wordt gevraagd is al vaak meer dan 150 €.
Dan afhalen, laten herspuiten in Quartz-grijs en monteren en je zit al vlug aan het dubbele van die prijs... :roll:
User avatar
Feije
Posts: 1011
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Volledige achterbumper Xantia Hdi

Post by Feije »

Feije wrote: Tue Jan 03, 2023 11:44 pmToevallig ben ik vandaag wel bij iemand geweest die graag van z'n type 2-bumper af wil. Volgens mij is alleen de bumper van de v6 afwijkend dus zou zijn bumper prima op je Xantia moeten passen. Die bumper is alleen wel bleu amiral.
Een snelle blik in servicebox leert dat inderdaad alleen types met een dubbel eindpijpje een andere bumper hebben, dus inderdaad alleen de v6. Hij wil er €50 voor hebben. @Lbarré, zal ik je zijn nummer via pb sturen?
Lbarré
Posts: 157
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Re: Volledige achterbumper Xantia Hdi

Post by Lbarré »

Mag je zeker en vast doen, heb ook wel zonet een rode bumper van een Xantia Hdi gezien.... :?
User avatar
Feije
Posts: 1011
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Volledige achterbumper Xantia Hdi

Post by Feije »

Pb verstuurd!
Lbarré
Posts: 157
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Re: Volledige achterbumper Xantia Hdi

Post by Lbarré »

Had ondertussen een achterbumper voor m'n Xantia bekomen en in idem dito kleur al de mijne.
Ben nu begonnen om de oude achterbumper trachten geheel los te maken, maar is een probleem...
Heb ook nog spatlappen aan beide kanten en is al groot probleem om die degelijk los te krijgen.
Keek dan ook een op deze site https://xantia.pagesperso-orange.fr/tut ... rriere.htm
en daar vind ik dan al goed waar de achterbumper allemaal vast zit.
Maar om dan al die kleppen en vijsjes degelijk los te krijgen is een probleem. :roll:
Zie wel hoe het verder gaat verlopen en hoop vijzen degelijk los te krijgen maar vooral ook dat de plastic klipjes niet afbreken..
.... :?
Lbarré
Posts: 157
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Re: Volledige achterbumper Xantia Hdi

Post by Lbarré »

Is dan toch gelukt en andere bumper staat er nu op. Wel enorm veel problemen gehad om alle vijzen degelijk los te krijgen.
3 kleine vijsjes zelf gewoon afgebroken bij het losvijzen... :cry: En maat van grote langere vijzen is wel met boutsleutel van 10 te doen...
Overal kwam wel enorm veel stof en vuil tevoorschijn bij het verwijderen van de plastic beschermdelen. Trekhaak zelf nog wel in perfect toestand,
maar op delen koetswerk bleek op bepaalde delen de verf af te bladeren en dan eronder wel roestvlekken te vertonen :roll:
Dus zeker nog dringend na te kijken. :shock:
Post Reply