Die faktor 1,5 kwam uit mijn herinnering. Dacht dat die verhouding wel ongeveer gelijk zou blijven.
Op 18 aug jl. kocht ik het voor € 4,746/dm3
Adri
Watsgebeurd?
Het Café
Re: Het Café
Nee, gebeurt!
Kennelijk is de Aspen rap meegestegen:https://www.bol.com/nl/nl/p/aspen-2-hou ... 0103542818
Kennelijk is de Aspen rap meegestegen:https://www.bol.com/nl/nl/p/aspen-2-hou ... 0103542818
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Het Café
Terug naar oud:
Net zoals bij LHM slangen is er kennelijk ook het nodige onbegrip voor slangen die in contact komen met gewone DOT4 remvloeistof, de meeste leveranciers weten wel wanneer een materiaal bestand is tegen motorolie en brandstof maar dan houdt het ook al gauw op.
Een paar jaar geleden kocht ik een rem-vul/ontluchtingsapparaat van Rodac:
Ik gebruik hem niet heel vaak, (voor de Xantia heb je hem sowieso niet nodig) en daarom dek ik hem in de tussentijd af met plastic folie.
Het was me al een paar keer opgevallen dat als ik de folie er af haal de vulslang over de hele lengte drijfnat is.
Eerst dacht ik dat er wellicht wat DOT4 aan de buitenzijde achtergebleven was wat vervolgens water aan zou trekken dus de laatste keer na gebruik de slang zorgvuldig met water en alcohol schoongemaakt.
Vorige week bleek dat de hele slang weer drijfnat was van de rvs.
Apparaat open gemaakt om het deel aan de binnenkant te inspecteren en ook daar kletsnat.
Kennelijk vindt er toch een vorm van diffusie plaats.
Contact opgenomen met de leverancier en daar te horen gekregen dat ik echt de enige ben met dat probleem , ze wilden wel een nieuwe slang sturen maar daar schiet ik natuurlijk niks mee op als die hetzelfde is.)
Na wat gepieker moest ik denken aan de LHS retourslangen onder mijn ID19 die na bijna 60 jaar nog steeds kurkdroog zijn en LHS is heel wat gemener dan DOT4 maar in de basis geldt voor beide dat het een soort glycerolverbinding bevat.
Contact opgenomen met Citrotech en Ronald gevraagd of hij ook dacht dat LHS slang sowieso DOT4 bestendig zou zijn en ook hij twijfelde daar eigenlijk niet aan.
Resultaat: sinds vandaag heeft het apparaat een LHS2 slang.
Net zoals bij LHM slangen is er kennelijk ook het nodige onbegrip voor slangen die in contact komen met gewone DOT4 remvloeistof, de meeste leveranciers weten wel wanneer een materiaal bestand is tegen motorolie en brandstof maar dan houdt het ook al gauw op.
Een paar jaar geleden kocht ik een rem-vul/ontluchtingsapparaat van Rodac:
Ik gebruik hem niet heel vaak, (voor de Xantia heb je hem sowieso niet nodig) en daarom dek ik hem in de tussentijd af met plastic folie.
Het was me al een paar keer opgevallen dat als ik de folie er af haal de vulslang over de hele lengte drijfnat is.
Eerst dacht ik dat er wellicht wat DOT4 aan de buitenzijde achtergebleven was wat vervolgens water aan zou trekken dus de laatste keer na gebruik de slang zorgvuldig met water en alcohol schoongemaakt.
Vorige week bleek dat de hele slang weer drijfnat was van de rvs.
Apparaat open gemaakt om het deel aan de binnenkant te inspecteren en ook daar kletsnat.
Kennelijk vindt er toch een vorm van diffusie plaats.
Contact opgenomen met de leverancier en daar te horen gekregen dat ik echt de enige ben met dat probleem , ze wilden wel een nieuwe slang sturen maar daar schiet ik natuurlijk niks mee op als die hetzelfde is.)
Na wat gepieker moest ik denken aan de LHS retourslangen onder mijn ID19 die na bijna 60 jaar nog steeds kurkdroog zijn en LHS is heel wat gemener dan DOT4 maar in de basis geldt voor beide dat het een soort glycerolverbinding bevat.
Contact opgenomen met Citrotech en Ronald gevraagd of hij ook dacht dat LHS slang sowieso DOT4 bestendig zou zijn en ook hij twijfelde daar eigenlijk niet aan.
Resultaat: sinds vandaag heeft het apparaat een LHS2 slang.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Het Café
Dat jij de enige bent die dat probleem heeft, zou dat kunnen komen doordat je hem maar sporadisch gebruikt?
Re: Het Café
Dat kan natuurlijk wel maar dat zou impliceren dat bij dagelijks gebruik de inwendige slang buiten het zicht continu kan doorzweten en dan wordt het een aardige bende binnen in het apparaat.
Ik las trouwens net een artikel waaruit zou blijken dat wateropname in de rvs in een remsysteem behalve door het gaatje in het deksel van het reservoir ook door de wand van de ogenschijnlijk dichte remslangen zou plaatsvinden.
Helemaal zot zou het worden als die wateropname al in de slang van een vulapparaat plaatsvindt.
Ik las trouwens net een artikel waaruit zou blijken dat wateropname in de rvs in een remsysteem behalve door het gaatje in het deksel van het reservoir ook door de wand van de ogenschijnlijk dichte remslangen zou plaatsvinden.
Helemaal zot zou het worden als die wateropname al in de slang van een vulapparaat plaatsvindt.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Het Café
Rare theorie misschien, maar stel dat de penetratie van stilstaand rvs als functie van tijd toeneemt naarmate de tijd vordert, maar dat bij stromend rvs de materie daar de kans niet voor krijgt. Dan zou het misschien kunnen zijn dat het binnen ook nooit lang genoeg stil staat om door de hele slangwand heen te penetreren.
Dit is het caf'e dus dit soort borrelpraat kan ik hier bezigen
Dit is het caf'e dus dit soort borrelpraat kan ik hier bezigen
Re: Het Café
Dan zou rvs die bijvoorbeeld tot de helft van de wanddikte gevorderd is o.i.v. druk en stroming "teruggezogen" worden? Dat klinkt niet heel aannemelijk.
In het genoemde apparaat is b.t.w. de druk in rust 0 en tijdens werking 1,8 bar.
T.a.v. Adri: bar wordt op de wijzerplaat vermeld dus wie ben ik om daar aan te tornen.
In het genoemde apparaat is b.t.w. de druk in rust 0 en tijdens werking 1,8 bar.
T.a.v. Adri: bar wordt op de wijzerplaat vermeld dus wie ben ik om daar aan te tornen.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Het Café
De EU heeft de bar blijvend erkend, terwijl ze daar geen f*ck mee te maken hebben.
Adri
Adri
Re: Het Café
Een dikke twintig jaar EU en nu de eerste zinvolle activiteit?
Schiet lekker op zo!
Schiet lekker op zo!
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Het Café
Dit doet mij denken aan LDS wat door het flexibele hoge druk deel van de stuurbekrachtiging van een C5-Ph2 zweet, een nieuwe houd het een jaar of 2 vol en gaat dan ook zweten
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI