P-meeting zomer/najaar 2022

Ideeen voor een echte Xantiaclub / een plaats om meetings te organiseren
User avatar
Breeze
Posts: 943
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: P-meeting zomer/najaar 2022

Post by Breeze »

't Was niet onaardig, zowel qua gezelschap als qua weer.
De ambiance kon iets beter.

1.jpg
1.jpg (201.18 KiB) Viewed 1052 times
2.jpg
2.jpg (163.77 KiB) Viewed 1052 times
3.jpg
3.jpg (194.43 KiB) Viewed 1052 times

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
jjbstolk
Posts: 45
Joined: Sat May 22, 2021 6:40 pm
Location: Musselkanaal
Contact:

Re: P-meeting zomer/najaar 2022

Post by jjbstolk »

Leuke meeting, het weer viel gelukkig mee. Leuk om zo een fysieke meeting te hebben met zoveel ervaringen, kennis en/of liefhebbers. Grappig om te zien dat blauw toch de overheersende kleur was :-)

Linkje naar een korte video: https://youtu.be/bKWy8qVknws
Mijn foto's van vanmiddag:

Rijtje Xantia's:
Image

Image

Image

Image

Image

Vergelijk van de krachtbronnen:
Image

Type 2, 3.0 V6
Image

Type 2, 1.8
Image

Type 2, HDI 110 ++
Image

Type 1a, 2.0
Image

Alle Xantia's (sorry, zowel de 407 Coupe als de Yaris staan niet volledig op de foto ;-) )

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

407 Coupe, de Yaris en C4 heb ik niet volledig op de foto.
Image

Alle foto's staan op Flicker, je kan daar ook de hoogste resolutie downloaden: https://www.flickr.com/photos/jjbstolk/ ... 302537171/
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline Handbak
Citroen C3 Origins (werk)

Historie: Visa 1.1RE Leader,C4 GP 1.6VTI, C5 Break 2006 2.0 16v G3, Peugeot 307 Break G3, Xsara Break 2000 1.4 G3, Xantia Berline 1995 1.6
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: P-meeting zomer/najaar 2022

Post by henkr »

Weer thuis met 489 km vandaag maar gezellig was het. :)
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Stars_Falling_93
Posts: 233
Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
Location: Utrecht

Re: P-meeting zomer/najaar 2022

Post by Stars_Falling_93 »

Heel leuk om eens met wat mede-Xantiarijders te spreken en ook om de gezichten en auto's achter de forumnamen in het echt te zien. Erg gezellig!
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: P-meeting zomer/najaar 2022

Post by H@ns »

Bedankt voor de foto's mannen! Geeft me toch een beetje het gevoel dat ik mee heb kunnen kijken. Echt een gemiste kans voor mij want het is nog geen driekwart uurtje rijden van hier.

Er zullen vast wat mensen zijn met pijnlijke ellebogen denk ik want alle voitures glimmen prachtig!
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
slimenslecht
Posts: 84
Joined: Mon Apr 08, 2019 8:13 pm

Re: P-meeting zomer/najaar 2022

Post by slimenslecht »

Mooie plaatjes, het weer zat gelukkig mee, en de Yaris tufte goed heen en weer. Ook wel weer eens goed voor het blok en bak om een echte lange rit mee te maken.

Het was gezellig en leuk om de oude bekenden weer te zien en spreken en de nieuwe gezichten te leren kennen.
Alfred
Posts: 294
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: P-meeting zomer/najaar 2022

Post by Alfred »

Adri en jjbstolk, mooie foto's! :D
Dat is vast niet met een telefoon gemaakt.
Wat leuk om de verschillende motorisaties zo in een overzicht te zien.

H@ns, dat glimmen doet de foto, niet de Xantia, dan toch zeker niet de mijne.
Was inderdaad gezellig en leuk om oude (en jongere) bekenden weer te zien en weer anderen voor het eerst te ontmoeten.
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: P-meeting zomer/najaar 2022

Post by C5hdi110 »

Was een gezellige en geslaagde meeting, voor herhaling vatbaar :D
Foto's zijn inderdaad erg mooi, volgens mij liep iemand met een professionele camera rond :)
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
slimenslecht
Posts: 84
Joined: Mon Apr 08, 2019 8:13 pm

Re: P-meeting zomer/najaar 2022

Post by slimenslecht »

slimenslecht wrote: Wed Sep 28, 2022 9:20 am.....Ik vermoed iets in de loop van de multiriem en check die maar eens bij een Focus 1, Zetec-S, 1600 16 klepper... Riem van 1893 mm lang met daarin een loop- en een spanrol, krukaspoelie, stuurbekrachtiging, dynamo, waterpomp en aircocompressor.
Ik vermoed dat het de laatste is, want heb maanden terug wat geluid gehoord bij de magneetkoppeling. Er lekt een drupje KVS vanuit het thermostaathuis wat boven de compressor zit... Maar het ding wordt nog wel ijskoud, dus een rol sluit ik ook niet uit.
De aircopomp bypassen door een kortere riem te monteren gaat eigenlijk niet, de riem loopt dan niet vrij. Of ik moet de waterpomp vanaf de andere zijde van de poelie belasten en daar ben ik vanwege mogelijke lekkages op de as huiverig voor. Als dat gebeurt kan ik ook nog een distributie gaan doen.....
En dat was dus ook weer de goden verzoeken, afgelopen vrijdag stank van brandend plastic in de auto bij MdV. Ramen open doorrijden en thuis neergezet. Ik einde middag maar even kijken, uiteraard een plensbui op mijn kop, dacht dat de multiriem scheef liep, leek de waterpomppoelie wel te zijn.

ANWB gebeld, die kwam, zag en riep "lagers liggen uit de waterpomp". Diagnose klaar, en ik stevig balen.
Dus waterpomp wissel, daarvoor moet toch de distributie eraf ook al loopt de pomp over de multiriem (domme constructie). Dus offerte geregeld op zaterdagochtend en de werkzaamheden en kosten doorgenomen, vaste prijsafspraak. Gedaan gaat worden: ditributieriem, spanrol, waterpomp, koelvloeistof, nieuwe multiriem (is beetje verbrand...) en de thermostaat met thermostaathuis (die 2 had ik al liggen) want dit lekte een drupje KVS.
Kost weer genoeg, maar zelf doen is even geen optie. Als het goed is kan distri en pomp er dan weer 10 jaar of 160.000 tegenaan.

Jammer dat de verkoper aan mij vertelde dat dit een jaar of 5 geleden (2017) bij 100.000 al gedaan was. Vermoedelijk niet dus!!!

Oh ja, ik heb nu nog een aircocompressor over, heeft 78.000km gedraaid in een Fusion, getest en OK, magneetpoelie ook prima in orde ;-)))
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: P-meeting zomer/najaar 2022

Post by henkr »

Leuk klusje Ben!
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply