achterklep - irritant probleem

Alles wat niet in de andere categorieen past.
Post Reply
Wibo
Posts: 70
Joined: Mon May 20, 2019 9:19 pm

achterklep - irritant probleem

Post by Wibo »

Bij mijn Xantia Break heb ik een probleem met de achterklep. De achterklep is zoals iedere Xantia-break aan de binnenzijde bekleed. Nu heeft de break aan de linker en rechterzijde van de binnenkant een " inspectieluikje" zitten. Deze zijn voorzien van klittenband en sluiten zo het luikje af. Nu vallen deze luikjes er voortdurend uit. D.w.z. ik plaats en ze zitten schijnbaar weer gehecht, maar bij de eerstvolgende opening liggen ze vaak al weer op de bodem van de kofferbak, of erger op straat. Ik zal vast niet de enige zijn die dit probleem heeft, wat is de oplossing (zonder ze vast te schroeven ;) ) ? Nieuw klittenband, dubbelzijde tape....?
Last edited by Wibo on Sun Jun 05, 2022 8:09 am, edited 1 time in total.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: achterklep - irritant probleem

Post by henkr »

Je bent zeker niet de enige met dit fenomeen, zo noem ik het.
De eerste stap bij mij was dan ook om het niet meer als probleem te zien, vervolgens heb ik beide klepjes op een plank in de garage gelegd en de openingen open gelaten. :D
Last edited by henkr on Sun Jun 05, 2022 1:47 pm, edited 1 time in total.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Wibo
Posts: 70
Joined: Mon May 20, 2019 9:19 pm

Re: achterklep - irritant probleem

Post by Wibo »

Da's wel de meest simpele oplossing, maar dan heb je twee openingen en dat is eigenlijk geen gezicht. Wellicht is uiteindelijk het 'op de plank leggen' de beste oplossing.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: achterklep - irritant probleem

Post by henkr »

Dat is i.i.g. wel de oplossing die het minste ergernis geeft, iedere keer die dingen weer opzoeken en tegen beter weten in er weer in hangen is echt irritant.
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: achterklep - irritant probleem

Post by H@ns »

Bij mijn sedan zijn het scharnierende klepjes. Maar ook daarvan klapt er eentje altijd open. Ik doe hem telkens weer dicht, zal een licht autistisch trekje zijn ;)
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Breeze
Posts: 943
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: achterklep - irritant probleem

Post by Breeze »

Klepje in achterklep (verkleind).JPG
Klepje in achterklep (verkleind).JPG (253.37 KiB) Viewed 1557 times

Bij mij (T2 2001) is het een kunststof palletje met borging. ''t Is plastiek hè, dus het zal binnenkort ook wel lam/bros worden of helemaal afbreken.

Adri

PS, let vooral op het 'Adri' stangetje.
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: achterklep - irritant probleem

Post by H@ns »

Was een zoekplaatje maar ik heb ‘m gevonden ;)
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Wibo
Posts: 70
Joined: Mon May 20, 2019 9:19 pm

Re: achterklep - irritant probleem

Post by Wibo »

Zo'n plastic borging is wel een nette oplossing. Ik ga zoeken of dergelijke onderdelen of vergelijkbare los verkrijgbaar zijn.
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: achterklep - irritant probleem

Post by Menno »

Ebay e.d. staat er vol mee , of als je bij een vaste garage/dealer komt even vragen , die hebben vaak bakken vol met dit soort plastic drukkers …
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
Post Reply