Muziek

User avatar
Breeze
Posts: 944
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Muziek

Post by Breeze »

Stars_Falling_93 wrote: Sat May 07, 2022 12:50 amNu het toch gaat over gitaristen uit vervlogen tijden. Kennen mensen deze nog?
Geweldig Jan Joost. Bij het horen van de eerste akkoorden van die 'Eddy" ben je gelijk weer 55 jaar terug in de tijd.

@Henk. Die Sjors, dat kan natuurlijk helemaal niet meer. Want zijn maat was Sjimmie, een domme neger met zoenlippen:

Sjors & Sjimmie.jpg
Sjors & Sjimmie.jpg (33.38 KiB) Viewed 1391 times

En... nee dus, dat is niet dezelfde persoon.

Groet,
Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Muziek

Post by H@ns »

The times they are a-changin'
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Muziek

Post by henkr »

En dat is wat mij betreft van de beste tekstschrijver/componist ever!
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Muziek

Post by Feije »

Stars_Falling_93 wrote: Sat May 07, 2022 12:50 amKennen mensen deze nog?
Van naam niet, maar omdat ik zo'n "coole gamer" ben, ken ik Rebel-'Rouser van hem blijkbaar wel!
User avatar
Stars_Falling_93
Posts: 233
Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
Location: Utrecht

Re: Muziek

Post by Stars_Falling_93 »

Ik game ook wel het nodige, maar dan blijkbaar niet de juiste games om Rebel-'Rouser te kennen.
Tato
Posts: 84
Joined: Thu Feb 04, 2021 12:43 pm

Re: Muziek

Post by Tato »

Grtz,

Maurice
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Muziek

Post by Feije »

Tsja, of Far Cry 5... ;). Nee je had het goed inderdaad. Ik blijf Mafia 2 een puik spel vinden, al was die remaster van twee jaar geleden niet al te best :roll:. In eerste instantie lijkt het op GTA in de jaren '50, maar in heel veel opzichten kiest het spel toch een andere richting. Ergens is het serieuzer en wellicht realistischer, maar de focus ligt ook veel meer op het verhaal. En je kunt in een DS rijden! De enige auto met voorwielaandrijving.
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Muziek

Post by H@ns »

Grappig! Mijn overbuurjongen van 26 maakt veel muziek voor games. Vaak zoeken die gamemakers jonge gasten die bestaande riedeltjes naspelen op een akoestische gitaar in een laag tempo en eindeloos uitgerekt zodat het op alle momenten toepasbaar is in de game.
Hele interessante business voor hem trouwens hij verdient er zijn dagelijkse inkomen mee en de rechten (voor het origineel) worden door de gameontwikkelaars betaald.

Hij is trouwens een geweldig begaafd gitarist maar kiest er voor om ondermeer dit soort klusjes te doen voor een steady inkomen. Ze betalen goed blijkbaar…

Ach ja. Niet elke getalenteerde muzikant kan de top bereiken met eigen werk hè.
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Post Reply