Dank je! Helaas is het niet donkergroen, maar ook donkerblauw. Ik denk Bleu Mauritius.
Trouwens, twee weken terug heeft Lorraine de 'paaltjesstand' gepasseerd.
Maar goed, spiegels dus. Vanochtend arriveerde de vervangende spiegel per post. Gelijk maar uit de doos gehaald en aan de gang ermee. Deze heeft duidelijk al een poosje in een schuur of zoiets gelegen, want in alle hoeken en gaten zaten stof en spinnenwebben. Na wat uitzoekwerk en voorzichtige knokpartijen met onwillige onderdelen was dit de situatie.
Een uit elkaar liggende spiegel. De oplettende kijker heeft gezien dat deze een asferisch glas heeft, maar gelukkig wel met blauw glas zoals mijn rechterspiegel. Na de boodschappen de aandacht maar eens verplaatst naar de auto. Die staat immers al twee dagen de straat te ontsieren met een hangende spiegel. Ik word nog goed in het verwijderen van die deurpanelen, want met behulp van de Haynes om me aan de volgorde te herinneren, lag het er zo af. Toen bleek dat ik niet de eerste ben die achter dit deurpaneel kom, getuige de laag binnenbekleding die over de originele is geplakt.
Bij de deurhendel is nog net de originele bekleding te zien. Nu aan de slag om de spiegel los te halen. Doekje tussen spiegel en deur geplaatst om krassen te voorkomen en met behulp van het grote rode boek en de aanwijzingen van Feije was de spiegel in no time los.
De boel nog even afgeplakt voor het geval dat en met de hele handel terug naar binnen.
Eerst dacht ik nog om de behuizing met kleurkapje en al over te hevelen. Dat bleek echter niet te werken, omdat het kleurkapje in de weg zit als je de plaat die aan de voet zit eruit wil halen. Ook bleek de spiegel door de klap wat schade te hebben opgelopen en was de behuizing dus sowieso niet goed bruikbaar meer.
Dan moet toch het kleurkapje eraf. Bij de vervangende spiegel waren twee nokjes afgebroken, ondanks dat ik zo voorzichtig mogelijk was. Nog voorzichtiger aan de slag dan maar. Na wat een eeuwigheid aanvoelde lag het Bleu Stratos kapje eraf, mét alle bevestigingspunten nog heel. Kapje goed uit de weg gelegd en aan de slag met de rest van de spiegel. De temperatuursensor paste niet door het gat voor de draden, dus het omhulsel van de kabels maar gesloopt zodat dat alles alsnog loskwam van de behuizing.
Inmiddels liggen er twee spiegels helemaal uit elkaar en is dit de situatie op de eettafel.
Maar goed dat er verder niemand thuis is vandaag. Nu eerst maar eens eten en daarna alle onderdelen voor de nieuw samengestelde spiegel eens goed soppen.