Rob's Xantia

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
Rob22
Posts: 370
Joined: Sun Jun 02, 2019 10:22 am
Location: Groningen

Re: Rob's Xantia

Post by Rob22 »

De ZX is idd een best leuke auto. Er staat momenteel eentje te koop of FB. Een grijze, 1.6i met een lage tellerstand. Maar volgens mij is een 1.6i nogal dorstig ten opzichte van de 1.4 TU motor. En ja, ik heb ook wel eens nagedacht over een Exclusive, Volcane, oid. Maar een technisch goed onderhouden exemplaar overstijgt mijn budget. Inmiddels heb ik contact gezocht met een plaatselijke autohandelaar, die een bordeauxrode Ax drie deurs met 86k km aanbied. Ben benieuwd of daar iets uitkomt. Mocht dat niks worden, dan staat er op Facebook nog een rode AX met 81.000 km op de teller te koop.. Ach, er is nog voldoende aanbod. Als je maar goed genoeg zoekt ;)
Er gaat niets boven de Double Chevron ;)
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Rob's Xantia

Post by H@ns »

AX was mijn eerst eigen auto. (Destijds een Axel maar feitelijk een AX) heerlijke auto met volgens mij een veredeld onderstel van een deux cv. Alleen het remmen was niet je dat ;)
Maar een fraaie ZX is denk ik een best luxe auto voor zijn tijd. En nog best een echte Citroën ook!!
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Rob's Xantia

Post by Feije »

Rob22 wrote: Sun Jan 02, 2022 10:39 pm...volgens mij is een 1.6i nogal dorstig ten opzichte van de 1.4 TU motor.
Mijn vader reed er 1 op 12 mee in zijn ZX Break Tentation uit '97. Niet echt zuinig dus inderdaad. Wat dat betreft kun je misschien nog wel beter een 1.8 16v zoeken - maar die zijn dan weer niet zo makkelijk te vinden.
Rob22
Posts: 370
Joined: Sun Jun 02, 2019 10:22 am
Location: Groningen

Re: Rob's Xantia

Post by Rob22 »

Ondertussen ben ik er over uit dat het een ZX 1.4 gaat worden. Alleen de crux is; vind er maar eens eentje in redelijke staat tot 500 euro. Dat 'ie voor die prijs een aantal gebreken heeft maakt me niet zoveel uit, zolang hij maar voorzien is van een geldige apk . Verder is een trekhaak een pre voor mij. Mocht iemand toevallig iets tegenkomen schroom dat niet om het te delen met mij :D
Er gaat niets boven de Double Chevron ;)
Post Reply