stekkeraansluiting CD wisselaar

Dat met die draadjes...
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: stekkeraansluiting CD wisselaar

Post by JW-C5 »

_rb_ wrote: Fri Dec 17, 2021 10:48 am ......

Die Becker blijft wel mooi. Leuke basis voor een '90's retro model met DAB+ en BT, zoals Blaupunkt ook heeft uitgebracht.
Da's interessant, heeft Blaupunkt echt zoiets, incl. NAVI? Een link misschien?

In nogal wat landen wordt DAB+ een vereiste, zoals in Noorwegen waar FM uitgeschakeld is.
Dat was men hier ook van plan, maar dat is even wat opgeschoven. Mede omdat de noodzenders via FM werken, en er dan toch teveel mensen daarvan verstoken zouden blijven.
En in Frankrijk is DAB+ er nog maar aan het begin van de uitrol, rond Parijs een beetje nu.

Bij ons werkt DAB+ goed, merk ik nu ik 'm in m'n C5AC-Hy heb. Behalve in tunnels, daar valt 'ie weg en schakelt dan via AF om op FM.
Maar als je dan op een zender afgestemd hebt die niet ook op FM zit valt 'ie helemaal weg.
In tunnels moeten die extra antennes nog gemonteerd worden, heeft vooralsnog geen prioriteit heb ik ergens gelezen.....

Groet,
JW
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: stekkeraansluiting CD wisselaar

Post by henkr »

Kan je in moderne auto's nog wel een niet-originele radio monteren?
Heb me ooit laten uitleggen dat in veel auto's de radio geen afzonderlijk "kastje" meer is maar dat de radio geïntegreerd is in de rest van de elektronica.
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: stekkeraansluiting CD wisselaar

Post by Menno »

Idd , vaak niet mogelijk , maar m.i ook niet nodig met alle opties die in nieuwe modellen standaard zijn …
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
_rb_
Posts: 56
Joined: Mon May 20, 2019 11:07 pm
Location: Haaglanden

Re: stekkeraansluiting CD wisselaar

Post by _rb_ »

JW-C5 wrote: Fri Dec 17, 2021 1:47 pm Da's interessant, heeft Blaupunkt echt zoiets, incl. NAVI? Een link misschien?
...
Groet,
JW
Licht off-topic, maar we zijn geen mods meer :lol:

Dit is een 1-DIN formaat radio zonder navi. Gezien het ontwerp van de radio dat model stond (de Bremen SQR), vermoed ik dat navi-functionaliteit toen nog niet de kinderschoenen had bereikt.

Link
Post Reply