iPhone en "geparkeerde auto"

Alles wat niet in de andere categorieen past.
Post Reply
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

iPhone en "geparkeerde auto"

Post by H@ns »

Beste mede Xantianen,

Ik heb een iPhone met een hele handige functie; hij onthoudt voor me waar ik de auto geparkeerd heb. (wellicht heeft een Android telefoon iets soortgelijks?)
Dit werkt perfect bij mijn C5 III. Ik heb begrepen dat dit komt doordat de telefoon contact heeft gemaakt met een Bluetooth carkit die in de auto zit. Dit is een aftermarket, losse Nokia kit die wel via de luidsprekers werk. Vraag me niet hoe het aangesloten is want het zat er al in bij aanschaf.

Maar; op mijn vorige C5 ph1 V6 Exclusive werkte deze functie ook terwijl daar helemaal geen bluetooth op zat. Dus dat verhaal over de telefoon moet contact maken met de auto via één of andere Bluetooth module lijkt me niet te kloppen.

Wat ik graag zou willen is dit fijne geheugensteuntje ook werkend krijgen in de Xantia. We mogen graag een keertje met Xantia een stadje bezoeken en dan doelloos rondzwerven. Dan is het fijn als je gewoon via de telefoon je auto weer terug kan vinden! Ik heb een aftermarket radio in de Xantia waar ik mijn telefoon op kan aansluiten via een USB kabel. Dit werkt voor opladen, muziek afspelen en navigatie. Maar ik krijg het niet voor elkaar om de telefoon te laten zoeken naar de plek waar ik de Xantia geparkeerd had...

Heeft iemand dit al wel voor elkaar gekregen?
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: iPhone en "geparkeerde auto"

Post by Feije »

Ik weet in ieder geval dat Flitsmeister ook zoiets doet. Die onthoudt het volgens mij als je een tijd lang ergens stilstaat en vervolgens maar heel langzaam beweegt of de app uitzet. Dan gaat 'ie ervan uit dat je bent uitgestapt ;).
User avatar
Breeze
Posts: 943
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: iPhone en "geparkeerde auto"

Post by Breeze »

Goegel Kaart heeft die funktie ook, iirc. Dus aan het einde van een gereden route, slaat hij de positie op.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: iPhone en "geparkeerde auto"

Post by Menno »

Anwb app heeft dat ook, net als bv yellowbrick , en waarschijnlijk heel veel andere appjes …
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: iPhone en "geparkeerde auto"

Post by H@ns »

Ah ik zie het al! ik loop gruwelijk achter.. en dat als een van de jongeren hier :lol:
Schaam op mij!
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: iPhone en "geparkeerde auto"

Post by henkr »

Een app? Wat is dat? :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 943
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: iPhone en "geparkeerde auto"

Post by Breeze »

Schaam op jou.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
rderaad
Posts: 15
Joined: Tue Apr 23, 2019 3:55 pm
Location: Leiden, ZH

Re: iPhone en "geparkeerde auto"

Post by rderaad »

Hi H@ns, Ik heb dit ook in mijn Xantia. Alleen mijn aftermarket radio (Pioneer MVH-S300BT) heeft wel bluetooth wat in mijn geval de locatie van de auto bepaalt. Bijkomend voordeel van de Pioneer is dat deze geen CD-speler heeft en als gevolg daarvan minder diep is (dus geen kabels die in de weg zitten).
Robin
Post Reply