OEM nummers

Alles wat niet in de andere categorieen past.
Post Reply
straatman52
Posts: 26
Joined: Sun Jun 16, 2019 3:00 am

OEM nummers

Post by straatman52 »

Bij het bestellen van onderdelen bij Mister auto worden mij naar OEM nummers gevraagd als er meerderen opties zijn voor een onderdeel. Nu heb ik begrepen dat dit niet zo eenoudig is. Ik heb het bij de dealer geprobeerd en die heeft mij één keer een nummer verstrekt maar liet me meteen al weten dat dit eenmalig was.
Kan ik deze nummers ook nog ergens anders achterhalen? In een eerder topic las ik dat ik een VIN nummer moet hebben. En dat wil ik best verstrekken.
Het betreft eigenlijk alle filters, bougies, achterdemper.
Overigens kan ik bij Mister auto alles bestellen en dat wat niet past terugsturen, maar ik zou het wel handig vinden om de orignele nummers bij de hand te hebben dan kan ik meteen het juiste bestellen.
CITROEN XANTIA 1.8 16V.,
MOT.LFY 1761CC 81KW
1/1998 Tot 1/2001, Benzine
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: OEM nummers

Post by Feije »

http://www.catcar.info/citroen/?lang=en
Hier kun je het meeste wel vinden. Je kunt op chassisnummer zoeken, maar ik weet niet zeker of dat hier ook werkt. Soms zul je daarom meerdere opties krijgen voor een onderdeel en helaas staat er op catcar niet altijd bij wat het verschil is. Service.citroen.com is daar duidelijker in, maar daar moet je helaas al een poosje voor betalen. Een "backup" daarvan is elders op internet ook wel te vinden, maar dat moet je hobby zijn. Je installeert dan de hele catalogus op je eigen computer.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: OEM nummers

Post by henkr »

Een aantal mensen hier op het forum waaronder ondergetekende hebben toegang tot de servicebox van Citroën.
Voor wat betreft het oliefilter weet ik op voorhand al dat je terecht zal komen bij Purflux LS867B, die bestel ik meestal met 10 tegelijk want ze zitten zowel in de Xantia als in de 106jes.
Bougies: voor mijn Xantia wordt een hele rits bougies weergegeven maar niet welke voor mij de beste keuze is dus daar speelt je eigen ervaring ook een rol dus zeg maar over welk type je tevreden bent.
Uiteraard wil ik de nummers best voor je opzoeken hoor, je noemt "alle filters" heeft jouw Xant ook een interieurfilter?
Doe me in dat geval maar je VIN toekomen.

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
straatman52
Posts: 26
Joined: Sun Jun 16, 2019 3:00 am

Re: OEM nummers

Post by straatman52 »

Top. Ik geef het morgen door. Het is met interieurfilter.
henkr wrote: Tue Oct 05, 2021 4:57 pm Uiteraard wil ik de nummers best voor je opzoeken hoor, je noemt "alle filters" heeft jouw Xant ook een interieurfilter?
Doe me in dat geval maar je VIN toekomen.
Groet Henk
CITROEN XANTIA 1.8 16V.,
MOT.LFY 1761CC 81KW
1/1998 Tot 1/2001, Benzine
straatman52
Posts: 26
Joined: Sun Jun 16, 2019 3:00 am

Re: OEM nummers

Post by straatman52 »

Hoi Henk,

Ik heb een PM gestuurd, maar hij blijft in de outbox staan. Doe ik iets verkeerd of heb je hem wel ontvangen?

Groet, Jan
CITROEN XANTIA 1.8 16V.,
MOT.LFY 1761CC 81KW
1/1998 Tot 1/2001, Benzine
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: OEM nummers

Post by H@ns »

Die blijft in de outbox staan totdat de ontvanger hem geopend heeft. Zo weet je meteen of je bericht al gelezen is of niet ;)
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: OEM nummers

Post by henkr »

@straatman52: Hij is binnen hoor, had gisteren voor het laatst gekeken, ga er mee aan de slag.
Ondertussen toch een klein olielekje ontdekt en wel onder aan de benzinepomp:
Image
Nu denk ik: Wat had ik daar goed bij gekund toen het blok nog in de takel hing. :(
De rest onder de open carterventilatie is ook vettig maar daar had ik ook geen pogingen gedaan het schoon te maken.
Ik had nog een nieuw LHS hydrauliekvat liggen en de oude leek aardig wat bezinksel te hebben dus bij de inbouw gelijk maar vervangen:
Image
Deze keer maar met Click-R klemmen i.p.v. die irritante "splitpenklemmen":
Image
Nu bezig het oude vat schoon te spoelen (@JW: deze keer met 90% alcohol :D )
Hij is al een stuk schoner maar er blijft troep uit komen:
Image
Image
Pikant detail: De flens met de zeskant-aftapplug heb ik er 40 jaar geleden zelf in gesoldeerd zodat ik met een trechter boven de linker chassisbalk makkelijk het vat leeg kon laten lopen en niet alle slangen hoefde af te koppelen, eenzelfde risico als bij het verwijderen van een Xantia-vat, ietsje te rigoureus en je sloopt je octopus.
Nu er mooie vacuüm afzuigapparaten bestaan is dat eigenlijk niet meer nodig, het vat een klein beetje kantelen en je zuigt alle vloeistof uit de hoek.

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: OEM nummers

Post by henkr »

@straatman52: met de door jou verstrekte VIN kom ik bij de volgende onderdelen:
Het oliefilter zoals verwacht:
Image
Het luchtfilter:
Image
Het interieurfilter:
Image
De achterdemper:
Image
Bougies:
Image
Last edited by henkr on Thu Oct 07, 2021 8:06 pm, edited 1 time in total.
"La meilleure voiture française jamais construite"
straatman52
Posts: 26
Joined: Sun Jun 16, 2019 3:00 am

Re: OEM nummers

Post by straatman52 »

Feije wrote: Tue Oct 05, 2021 4:44 pm http://www.catcar.info/citroen/?lang=en
Hier kun je het meeste wel vinden. Je kunt op chassisnummer zoeken, maar ik weet niet zeker of dat hier ook werkt. Soms zul je daarom meerdere opties krijgen voor een onderdeel en helaas staat er op catcar niet altijd bij wat het verschil is. Service.citroen.com is daar duidelijker in, maar daar moet je helaas al een poosje voor betalen. Een "backup" daarvan is elders op internet ook wel te vinden, maar dat moet je hobby zijn. Je installeert dan de hele catalogus op je eigen computer.
Dank je. Als ik hier op VIN zoek krijg ik geen enkel resultaat. Maar ik heb van HenkR nu nummers gekregen.
CITROEN XANTIA 1.8 16V.,
MOT.LFY 1761CC 81KW
1/1998 Tot 1/2001, Benzine
Post Reply