Verlichting schakelaartjes middenconsole T2 aut

Dat met die draadjes...
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Verlichting schakelaartjes middenconsole T2 aut

Post by Feije »

Kun je die leds dan nog wel dimmen met de originele dimmer van een Xantia? Lijkt me dat deze lampjes daar origineel ook op meegaan.
Je kunt trouwens wel proberen om hem er voorzichtig met een doek en een tang uit te trekken. Zo doe ik tellerbloklampjes ook altijd. Die krijg je er met je vingers ook niet of niet makkelijk uit, maar op deze manier lukt het altijd.
Ccinq
Posts: 43
Joined: Sun Apr 21, 2019 2:43 pm
Location: 035

Re: Verlichting schakelaartjes middenconsole T2 aut

Post by Ccinq »

Hm, waar vind je zo'n lampje? Type, wattage ?? Dan nog het solderen, en dan nog testen, hoe?
Xantia 2, 1999, Gris Quartz, 2.0i 16V automaat, cruisecontrol
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Verlichting schakelaartjes middenconsole T2 aut

Post by web »

Feije wrote: Tue May 18, 2021 9:20 pm Kun je die leds dan nog wel dimmen met de originele dimmer van een Xantia?
Goed punt, wat dimt is lastiger. Zolang het merendeel nog gloei is en je gebruikt één voorschakelweerstand per LED dan dimt het wel mee.

Maar zou je ze allemaal zo vervangen dan werkt de dimmer inderdaad niet meer zonder meer.
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Verlichting schakelaartjes middenconsole T2 aut

Post by web »

Ccinq wrote: Tue May 18, 2021 11:38 pm Hm, waar vind je zo'n lampje? Type, wattage ?? Dan nog het solderen, en dan nog testen, hoe?
Menig electronica handel heeft dergelijke dunne steeklampjes nog wel. Ombouw naar LED is wat ingewikkelder omdat je op het lichtbeeld moet letten wil het er origineel uitzien.
Ccinq
Posts: 43
Joined: Sun Apr 21, 2019 2:43 pm
Location: 035

Re: Verlichting schakelaartjes middenconsole T2 aut

Post by Ccinq »

Lampje met een pincet eruit getrokken, zo ziet het er uit, in werkelijkheid dus 2x4 mm of zo. Ik laat het er maar bij, klusje voor de electronicaliefhebbers ;)
Attachments
lamje2.jpg
lamje2.jpg (132.01 KiB) Viewed 1797 times
Xantia 2, 1999, Gris Quartz, 2.0i 16V automaat, cruisecontrol
Post Reply