Het Café
Re: Het Café
En allemaal Citroën?
Wij hebben wel een spetterend huwelijksfeest gehad met de ouders en de getuigen.
Adri
Wij hebben wel een spetterend huwelijksfeest gehad met de ouders en de getuigen.
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: Het Café
Jawel! 17 Citroëns!
Omdat ik ook toen al druk sleutelaar was, werd sowieso mijn hele "klantenbestand" uitgenodigd.
Omdat ik ook toen al druk sleutelaar was, werd sowieso mijn hele "klantenbestand" uitgenodigd.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Het Café
Ja en daar was Charly ook dankbaar voor, toen hij werd beschoten door de OAS. Het blijft een bijzondere auto met zoveel unieke eigenschappen. Alleen jammer dat die luchtgekoelde B6 er niet ingekomen is. Ik ontdekte zelfs een unicum die ik nog niet kende. Wiki: Een sterk gewelfde voorruit werd toegepast waarvan de raamstijlen smaller waren dan de afstand tussen de menselijke ogen zodat er geen dode hoek bestond. Maar je moest er niet mee gaan rollen na een aanrijding, want die stijltjes hielden niet zo veel.
Dit vond ik wel een mooi plaatje van de voorwielophanging:
Lekker ingewikkeld en ook nooit meer zo toegepast, voorzover ik weet.
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: Het Café
Dit doet mij er aan denken: op de MTS stonden op verschillende plaatsen machines met 'een hap eruit'. Dan stond er bijvoorbeeld bij: "centrifugaalpomp (opengewerkt model)"
Ik vond en vind die toevoeging zo zinloos. Zou er echt iemand zijn die dacht dat die rare hap eruit onderdeel was van het ontwerp?
Ik vond en vind die toevoeging zo zinloos. Zou er echt iemand zijn die dacht dat die rare hap eruit onderdeel was van het ontwerp?
Re: Het Café
Zoiets als bij "exploded view" op zoek gaan naar de lont?
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Het Café
Ook zéér benieuwd naar overigens.
JW van de bollen af, dat dát toch eens zou gebeuren!
Opmerkelijk dat auto's tegenwoordig zomaar 20cm breder zijn dan de vroegere "magische grens" van zo'n 180cm, waar nog altijd de meeste parkeervakken op berekend zijn. 450x197 was vroeger echt een ongekende dimensie. Ruim 160cm hoog voor een personenauto trouwens ook. Dat frontoppervlak verraadt zich doordat de toch niet onaanzienlijke 80kW elektromotor hem niet verder brengt dan 135km/u, lees ik.
Vwb dag/nacht tarief: omdat de meeste groenstroom overdag geproduceerd wordt (zelfs de wind is in de nacht meestal minder) en steeds meer electrische auto's juist 's nachts aan de lader hangen, zijn de dagen van een nachttarief mijns inziens wel geteld.
En die programmeerbare standkachel met afstandsbediening ben ik niet van onder de indruk hoor, dat had m'n BMW uit 1997 ook al
Re: Het Café
Weet er alles van, probeer maar eens een enigszins moderne auto in een jaren '60 garagebox te proppen, dat doe ik sowieso al niet als het donker is.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Het Café
Inderdaad, er vanaf. Na bijna 50 jaar, op een maandje na, is het daarvan gekomen.
Eigenlijk komt dat omdat ik langer leef, en van plan ben dat nog een poosje voort te zetten, dan dat "ons merk" die echte voitures leverde.
Ik stond dus voor de beslissing: stap ik nu over op zo'n nieuwe uitdaging, of doe ik het nooit meer. Want dat nú is gekoppeld aan leeftijd, PL is dan niet meer mogelijk.
En dus heb ik er voor gekozen dat nu te doen, de nieuwsgierige techneut in mij maakte dat eigenlijk makkelijk
Die "standkachel" kan toch wat meer dan die van jou destijds, hij kan in de zomer ook koelen.
En hij is ecologisch wat meer verantwoord, bij mij is dat Zero Emission, met de groene stroom die ik heb van Eneco
Dat document zal ik je sturen, naar je websworld adres.
Groet,
JW