Het Café

henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Ik begrijp wat je bedoelt, het is een rood systeem en die aanduiding DX zit mij ook niet helemaal lekker, voor zover ik weet kwam DX nog niet voor in het "rode tijdperk".
Maandag toch maar even bellen met Citrotech.
edit: hier kom ik trouwens iets interessants tegen:
https://www.citart.com/nl/remcilinder-a ... m-lhs.html
Deze cilinder zou dus voor zowel LHS als LHM geschikt zijn?

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Het Café

Post by JW-C5 »

Dan moet daar "rubber" in gebruikt zijn dat zowel tegen benzine, als tegen alcohol kan.

En geldt dat dan ook voor de hoogteregelaar?

Groet,
JW
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Heb inmiddels overleg gehad met Citrotech, de boodschap is dat als er een rood leidingrubber bij zit het geen probleem is. :o
Hoogteregelaars zijn er juist specifiek in rode en groene uitvoering.
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Het Café

Post by JW-C5 »

En die "rode leidingrubbers" zaten er dan bij?

Groet,
JW
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Ja, die werden meegeleverd!
@JW: Iets anders: Ik zie dat je schermafbeelding gewijzigd is, dit betekent toch naar ik hoop niet dat je xantiarode V6 het veld heeft moeten ruimen? :(
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Het Café

Post by JW-C5 »

Als die erbij zaten zal het wel goed zitten met die hoogteregelaar ;)

En ja, goed gezien, ik heb een andere voiture en daarmee na bijna 11 jaar afscheid genomen van de rooie C5 V6 Break.
Dat is niet "gedwongen", maar geheel vrije keuze zoals je in dit verhaal kunt lezen.

Ik heb 'm sinds 1 april (geen grap :mrgreen:), en ik vind het een leuk experiment.
Tot nu toe bijna alleen op elektra gereden, ik laad 'm 's nachts op daltarief op.

Groet,
JW
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Indrukwekkend JW ! :clap:
Alsnog gefeliciteerd! :thumbup:
Wat me opviel: "laden met daltarief"
Onze energieleverancier berichtte onlangs dat dit gaat verdwijnen omdat de omschakeling via het TF signaal te duur zou gaan worden? :o

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Het Café

Post by JW-C5 »

Dank, dank :lol:

Ik heb ook gehoord dat er mogelijkerwijs veranderingen komen in de tarieven, met als optie dat het daltarief verdwijnt.
Maar hier, met ENECO en Stedin als leveranciers van mijn stroom, is daar nog geen sprake van.
Het is daarbij tevens de vraag welk beleid er in Den Haag ontwikkeld wordt op dit punt, lagere E-prijzen <> hoger voor aardgas waarvan sprake is. En wat gaat er gebeuren als de (over)belasting van het net verder toeneemt ?

Voor dit moment "bespaar" ik iets van 3 ct/kWh met het laden in de daluren. Dat kan ik programmeren in de auto, heel simpel.
Daar maak ik dus gewoon gebruik van.

Via een APP kan ik ook nog de auto voorverwarmen als hij aan de stekker zit, dat is lekker als je instapt en scheelt energieverbruik bij het rijden. Dat eerste verwarmen van de auto komt dan niet meer uit de batterij.
En in de zomer kan ik de auto dan "voorkoelen" 8-)

Groet,
JW
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Dat voorkoelen is me nog niet gelukt het voorverwarmen is geen probleem :D
Image
Dit is natuurlijk een heel simpele variant maar wat een heerlijkheid als de hele auto ontdooid is en er geen ruiten meer beslaan, ongeveer 10 minuten op 2000W.
De warmtetransmissie naar buiten is natuurlijk ook fors getuige het feit dat op 1000W voorverwarmen nagenoeg zinloos is, kennelijk vliegt er dan net zoveel warmte naar buiten als dat er binnenkomt.
Maar goed, ik heb via de link al je genoemde opties doorgelezen en geconcludeerd dat er de laatste jaren zeker een hoop veranderd is in de autowereld, dit had ik in 1999 (laatste nieuwe auto) niet voor mogelijk gehouden. :thumbup:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Voor het geval je jezelf nog meer wilt verlekkeren in de C5AC-Hybride, zonet stuurde ik je een mail die ik eind vorig jaar van JW kreeg en hoop dat hij mij dat niet euvel duidt. Vooral die aandrijflijn vind ik bijzonder interessant.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
Post Reply