Het Café

User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Het Café

Post by web »

B1 is de Canta categorie die hier rijbewijsvrij is?
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Ik dacht dat het betrekking had op een soort Quad?
Valt een 45km voertuig hier niet onder AM?
"La meilleure voiture française jamais construite"
Lbarré
Posts: 171
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Re: Het Café

Post by Lbarré »

Vandaag dan naar de jaarlijkse autokeuring van de Xantia geweest en... :x rode kaart gekregen.
Parkeerrem zou niet meer degelijk werken en één van de draagarmen de silent blocs in slechte staat.
Vreemd is wel dat ik, voor de controle, de handrem optrok en de wagen mooi bleef staan.
Na de controle moest ik de handrem binnen geheel optrekken en zie deze dan bijna gelijk met rug van zetel komen. :shock:
Denk dat er weer iets mis ging. Zag van in de verte dat ze eerst de voorremmen hebben getest, dan de achterremmen en vermoedelijk dan
ook de handrem. Werkte natuurlijk niet maar hebben dan echt ettelijke malen hard aan die handrem getrokken.
Dan maar weer op de voorwielen getest maar dan werkte die handrem natuurlijk niet meer zoals het moet. :roll:
Ga alles laten nakijken / vervangen in de garage en dan weer naar de controle einde maart ;)
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

We zullen voor je duimen.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Fietsuren.jpg
Fietsuren.jpg (130.09 KiB) Viewed 2847 times

In het Suffertje (aka Kampioen) van de Algemene Nederlandse WielrijdersBond stond een artikel over het slechte fietsonderwijs. Ik wist niet dat je dat moest leren. Vroegah, klom je gewoon op een fiets en nadat je 1 of 2 keer op je bek was gegaan, dan wist je hoe het moest.
In het artikel stond ook een opmerkelijke terzijde, zie het plaatje hierboven. Even snel rekenen met wat aannames leert dat 10 000 fietsuren ongeveer neerkomt op 50 jaar fietsen. Nou, het is te hopen dat je het tegen die tijd goed kan.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Het Café

Post by bthomas »

Ja, dit is wel weer een uiterst merkwaardige mededeling. Er staat trouwens onder dat de fietsersbond de bron is. Die verdenk ik toch al van gebrek aan gezond verstand.
User avatar
luk-asse
Posts: 50
Joined: Sat Oct 24, 2020 6:32 pm

Re: Het Café

Post by luk-asse »

De foto toont goed hoe iets fundamenteels fout loopt: terwijl je een bocht neemt je stuur loslaten. Knipperlichten op de fiets? Uitklappijltjes zoals op de auto's jaren '50 ? 8-)
ex 2xAmi6,3xAmi8,LNA,Visa,GSA,BX,en XantiaHDi110; nu C3AC :-(
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Hoorde net op het nieuws dat, sinds de invoering van Vmax = 100 km/h, de gemiddelde snelheid op de snelwegen is gedaald.

Goh...

Het gemiddelde is nu 104 km/h. Ik heb de indruk dat het onder de 100 ligt, want ik zet de CC altijd op 104 (GPS) en haal bijna iedereen in, wel heel langzaam. Uiteraard is er af en toe iemand die met 120 voorbijscheurt. Het schijnt dat de pakkans gering is, maar ik loop het risico maar niet en eigenlijk rijdt het wel lekker rustig.

Adri
Last edited by Breeze on Tue Mar 16, 2021 1:46 pm, edited 1 time in total.
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
Menno
Posts: 529
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Het Café

Post by Menno »

Ja je voelt je net een coureur als je 110 rijdt, iedereen is tegenwoordig “ ingeslapen “ en is met van alles bezig behalve autorijden .....

Zelfs met m’n 18pk moet ik soms op het stuur bijten :lol:

Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Shine EAT6 2024 Noir Perla Nera & Blanc Opal
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Het Café

Post by web »

En áls je dan een keer 130 mag en rijdt, voelt dat opeens heel hard.

Terwijl ik vroeger heel relaxt met een kruissnelheid van 140 naar m'n toenmalig werk in het noorden toerde.
Post Reply