Humor en zo

henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Humor en zo

Post by henkr »

:lol:
Geeft te denken, zag vanmorgen een zilvervisje is de garage. :)
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Humor en zo

Post by henkr »

Voordat jullie het in de krant lezen zal ik het zelf maar vast melden:
Image
"La meilleure voiture française jamais construite"
Alfred
Posts: 296
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: Humor en zo

Post by Alfred »

Ah, ik zie het al.
Dat had natuurlijk 'Xantiarode' moeten zijn :lol:
slimenslecht
Posts: 84
Joined: Mon Apr 08, 2019 8:13 pm

Re: Humor en zo

Post by slimenslecht »

Humor of triest...

Vanmiddag op pad om een voiture te beoordelen voor mijn broertje, die had er weer een afgeschreven dus moest er wat "nieuws" komen in de befaamde budgetcategorie.
Oftewel beetje bulletproof, jaartje APK, iets minder dan anderhalfdriekeermiljoenkilometers, logische tellerstand, net uitziend zonder schades en liefst nog goed voor enkele jaren rijplezier en voor peukengeld.

In de categorie garantie tot u na betaling instapt hadden we afgelopen dagen al het een en ander bekeken, blijft toch wel lachwekkend en soms treurig als we zien wat er wordt aangeboden. Maar soms ook uiterst verrassend en goed uitziende auto´s.
Opvallend is dat er particulier weinig aanbod is, en dat wat er wordt aangeboden of de hoofdprijs moet kosten, en zo niet, gewoon binnen een dag verkocht is! Dus de tocht leidde ons langs diverse al dan niet schimmige handelaars die overigens ook zeer eerlijk de waarheid vertellen. "Ik koop ze in en verkoop ze, verder doe ik er niets aan" of "Ach meneer een jaartje sturen en dan de volgende" en "Schade, valt toch mee, tis maar 1 zijkant". Ook de term van 1e eigenaar is ruim geïnterpreteerd, RDW leerde ons dat mensen de auto vaak na 4 eigenaren terug schijnen te kopen zodat de 5e eigenaar ook de eerste is...

Maar goed, we hadden een kandidaat op het oog, Japans, netjes, APK (11 mnd), relatief weinig kilometers (150 kkm) en NAP logisch, goed op de bandjes en geen roestbak. Tevens stond er ook nog een 3 jaar jongere maar met de helft meer kilometers op de klok. Maar de oudere leek de betere keuze mede i.v.m. het ontbreken van een boordcomputer die dus ook niet stuk kan gaan, geen tiptoetsen en schermpje maar ouderwets druk en draaiknoppen die bewezen kun werk blijven doen, bulletproof dus. En net een beurtje gehad...

Toen we aankwamen stond ie al klaar, motor koud (gelukkig). Eerst effe e.e.a. gecheckt en na goedbevinden begonnen aan de proefrit. Dat ging ook goed, dus zaken doen. We kwamen er uit, klein beetje korting want vermoedelijk iets kromme remschijf, zijn de kosten ook niet.

Dus de administratieve afhandeling werd gestart, verkoper krijgt rood hoofd, duikt in export programma, zoekt tussen de kentekens en zucht heeeeel diep. We hebben een klein probleempje, toen wij gingen proefrijden werd er nog zo´n merk en type op een oprijwagen gereden, voor export bestemd. Blijkt dat de verkoper de verkeerde auto administratief heeft afgemeld en de verkeerde papieren heeft meegegeven voor export, die van de auto die wij net wilden kopen... Hij zou het gaan regelen, en ik zou teruggebeld worden.

Al lopend naar mijn auto hoorde ik hem vloeken en tieren van woede, was erg boos op zichzelf.

Inmiddels ben ik gebeld en kan de transactie over 5 werkdagen plaatsvinden, dan zou de auto weer administratief in zijn werkvoorraad zijn geplaatst, en of dat voor ons een bezwaar was. Nou euuhmmm nee, bel maar weer en dan komen we het wel in orde maken... (deze was netjes, we hebben inmiddels al genoeg slopers gezien, en deze willen we dus echt wel hebben).

Dus over een werkdag of 5 kan broertje de gelukkige berijder zijn, nu nog heel even fietsen en lopen.
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Humor en zo

Post by web »

Haha wat een verhaal.
Het helpt wel in die markt als je minstens één impopulair iets voor lief neemt.

Het schaap met de vijf poten wil iederéén wel.
Prachtig strakke auto, goed onderhouden met weinig kilometers, Japans (of Koreaans) natuurlijk en voor drollengeld... Veel succes. Die zoekt iedere knakenrijder.

Maar neem een kleine schade of (bij echt wel goeie staat) een hoge kilometerstand voor lief, of koop een merk wat niet zo goed bekend staat maar stiekem best meevalt (of goed per exemplaar te beoordelen is) dan wordt het al een stuk makkelijker zonder dat je voor jouw doel echt veel inlevert.

Niettemin toch gelukt lees ik, mooi zo!
slimenslecht
Posts: 84
Joined: Mon Apr 08, 2019 8:13 pm

Re: Humor en zo

Post by slimenslecht »

web wrote: Wed Mar 10, 2021 9:06 am Het helpt wel in die markt als je minstens één impopulair iets voor lief neemt.

Prachtig strakke auto, goed onderhouden met weinig kilometers, Japans (of Koreaans) natuurlijk en voor drollengeld... Veel succes.

...of koop een merk wat niet zo goed bekend staat maar stiekem best meevalt (of goed per exemplaar te beoordelen is) dan wordt het al een stuk makkelijker zonder dat je voor jouw doel echt veel inlevert...
En einde ochtend een belletje, papierwinkel was weer in ere hersteld ! Dus vanmiddag aan het mobiliseren, verse telefoon, verse Digid-app, online overschrijven, bellen en op slag van sluiten ophalen dat ding.

En Web je hebt volkomen gelijk, maar het is een prachtige strakke auto, goed onderhouden en relatief gezien weinig kilometers (148.000, 20 jaar), Japans en voor drollengeld. Nissan Almera Tino 1.8 uit 2001, kettingblok. Ding zag er nu werkelijk beter uit dan ik dacht, was regenachtig tijdens de proefrit.

En ja, de 1.8 staat niet goed bekend, reden: ze lusten een aardige slok olie, constructiefoutje... Maar voordeel is dat als je het weet je er ook op inspeelt, dus regelmatig peilen en 1 op 600 is niet vreemd, maar ze worden er wel heel oud mee (exemplaren met 350.000 km) als je maar bijvult.
Dat is dus dat impopulaire iets, zonder al te veel in te leveren.

Maar verder een uiterst betrouwbaar bekend staande auto (ook volgens onze Wegenwachters van de ANWB).

Deze lust overigens wel een slokkie olie zag ik toen ik er vanmiddag achter reed. Ik heb broertje gezegd dat ie moet rijden als een oude pensionado (sorry Henk) en niet teveel in de hoge toeren moet gaan zitten. Doet ie dat wel dan rookt ie aardig, zag hij zelf ook al :roll:

Maar goed voor de kilometers die hun op jaarbasis rijden valt het allemaal wel mee, en gewoon goedkope olie er in mikken, verbranden doet ie het toch wel.
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Humor en zo

Post by web »

Anwb neem ik altijd maar met een schep zout.

Ah ja, Nissan. Staat het minst goed bekend van de Japanners. Persoonlijk vind ik het een beetje de Japanse Opel. Goedkoop, niet slecht, maar ook niet uitgesproken Japans goed. Heb zelf ooit een 100NX gereden die nog ongeveer vier en een halve versnelling over had (en dat was inclusief de achteruit). Als je je sleutel vergeten was? Geen probleem, instappen ging ook wel via de achterwielkast als het moest. En hij deed het wél altijd.

Dit scheen representatief te zijn voor het Sunny/Almera platform, waar de 100NX ook op staat. Kortom ze kunnen best roesten en de handbakken staan niet geweldig bekend, maar ze blijven gaan...
Menno
Posts: 529
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Humor en zo

Post by Menno »

Heb toch wel andere ervaring, mijn schoonfamilie rijdt al heel lang datsun/nissan ,.... altijd de grote modellen, en vanaf nieuw.

Niet stuk te krijgen , vooral de maxima , en voorganger laurel was echt japanse degelijkheid.

In buitenland vaak met patrols onderweg, ook daar één en al degelijkheid, prefereerde deze altijd boven onze pajero.

Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Shine EAT6 2024 Noir Perla Nera & Blanc Opal
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Humor en zo

Post by web »

Misschien specifiek voor het platform. Indd hebben Patrols een onverwoestbare reputatie (al kunnen ook die goed rotten)
Menno
Posts: 529
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Humor en zo

Post by Menno »

Zeker, roest is altijd wel een dingetje....

Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Shine EAT6 2024 Noir Perla Nera & Blanc Opal
Post Reply