Hydro-dempers in voorveerpoten

Wielen, remmen en natuurlijk de hydrauliek.
User avatar
Breeze
Posts: 944
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Hydro-dempers in voorveerpoten

Post by Breeze »

Verlate reaktie. Dat extra haakje bij de reservewielbak ga ik me weer met enige moeite herinneren bij mij T1b Break.
Wat een schrapers daar bij Citroën. Zelfs mijn T2 Break Exclusive uitvoering, met tutti lampione, heeft het niet.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
_rb_
Posts: 56
Joined: Mon May 20, 2019 11:07 pm
Location: Haaglanden

Re: Hydro-dempers in voorveerpoten

Post by _rb_ »

Die reservewiel haak is volgens mij zelfs op het oude forum nooit benoemd als verschil. Het geklooi bij een lekke band bij een T2 is inderdaad garantie voor geschaafde handen. :thumbdown:

Het deurslot rechtsvoor is vervallen eind '99? ORGA 8421 was zo'n update / downgrade datum. Zelfde geldt voor de verlichting in de voetenruimte van de passagier. Nog later is b.v. ook de CV op het tankslot vervallen.
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Hydro-dempers in voorveerpoten

Post by JW-C5 »

Dat laatste tot vreugde van velen :D

Op het oude forum heel wat verhalen gelezen van Xantianen die wél zo'n CV hadden, en die niet meer los ging.
Daar sta je dan met een (bijna) lege tank bij een tankstation :roll:

Overigens kan ik me niet herinneren of ik zo'n CV had op m'n eerste Xant, een TCT Break uit 1996.
Op m'n laatste, uit 2000 zat 'ie niet meer, daar had ik een tankdop met een sleutel.

Die heb ik ook op m'n huidige voiture, de C5 Break.

Groet,
JW
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Hydro-dempers in voorveerpoten

Post by Feije »

Ik ben wel blij dat het bij mij op de CV zit, maar eigenlijk kan ik dat alleen maar hard maken met het argument dat ik zoiets gewoon cool vind en dat ik een systeem met de sleutel nogal ouderwets vind. Niet echt de sterkste verdediging :lol:.
User avatar
Breeze
Posts: 944
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Hydro-dempers in voorveerpoten

Post by Breeze »

JW-C5 wrote: Tue Jan 26, 2021 1:03 pmOverigens kan ik me niet herinneren of ik zo'n CV had op m'n eerste Xant, een TCT Break uit 1996.
Ik wel. Op mijn 1,8 8V Break uit 1997 zat de tankdop achter de CV. En daar heb ik 12 jaar veel en probleemloos plezier van gehad, ook bij wintersporttemperaturen van ver onder nul.

Alert voor het meer dan eenmaal behandelen van een bepaald onderwerp ;) . (nu nog het design van de BX Break)

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
Post Reply