Het Café

Alfred
Posts: 296
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: Het Café

Post by Alfred »

Voor de echte techneuten :idea:

Ongelofelijk wat Allen Millyard voor elkaar krijgt :o
Een Honda SS50 ombouwen tot een V-twin SS100. En ook grote projecten zoals een Kawa V12.
Ik ben diep onder de indruk, hij heeft al veel bijzondere projecten gerealiseerd.

Zie hier enkele voorbeelden.
https://www.youtube.com/watch?v=ckpYzp8Li3Y
https://www.youtube.com/watch?v=FnXUx4cYdHA
https://www.youtube.com/watch?v=_hn9LidVa6g
https://www.youtube.com/watch?v=1kq8rwu3XFg
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Poe! dat gaat iets verder dan simpel sleutelwerk! :thumbup:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

In de weekeindkrant een uitspraak om over na te denken :
Conservatisme, zei de Amerikaan Frank Wilhoit, is gebaseerd op in-groepen die worden beschermd door de wet maar er niet aan worden gehouden, en uit-groepen die aan de wet worden gehouden maar er niet door worden beschermd.
Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Het Café

Post by web »

Oneens.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Ik zou zeggen dat het systeem inhoudelijk zeker bestaat maar niet voorbehouden is aan conservatisme. :(
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Op zo'n algemene gestelde uitspraak kan je natuurlijk ook geen absolute waarheden aan verbinden. Maar ik vind het wel iets dat in het licht van de recente politieke gebeurtenissen een ongemakkelijk gevoel geeft over bepaalde aspecten van de Nederlandse politiek, bij mij althans.

Adri

P.S.: alert politiek onderwerp
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Nou? "It passed my mind" toen ik vorige week vooruitlopend op bepaalde actuele zaken las dat een minister i.g.v. het plegen van een misdrijf veroordeeld kan worden tot een boete van de derde of vierde categorie wat respectievelijk overeenkomt met een bedrag van €8700 of €21750.
Dat staat in schril contrast met een ondernemer die bij het overtreden van de wet persoonsgegevens een boete van 20 miljoen boven het hoofd hangt, wat puur theoretisch het geval zou zijn bij het aantreffen van een telefoonboek. :shock:
Dit laatste stuk regelgeving was voor mij trouwens de laatste druppel die me deed besluiten te stoppen met werken, aan logische en redelijke regelgeving kan je voldoen, zodra het onredelijk wordt houdt het bij mij echt op. :( en zoals altijd gaat elke nieuwe regel gepaard met dreigementen voor het geval je er niet aan voldoet. :(
Voorbeeld: Op een gegeven moment werd het verplicht om voor alle gebruikte producten een veiligheidsinformatieblad te hebben teneinde te komen tot een risico inventarisatie en evaluatie.
Ik heb toen geïnformeerd of dat voor alle producten gold en het antwoord daarop was bevestigend, er kon geen enkele uitzondering gemaakt worden, ook is het niet aan de gebruiker om te beoordelen of een product gevaarlijk is of niet.
Het qua volume door mij meest gebruikte product was gedestilleerd water, zeker zo'n slordige 250 liter/jaar, ik heb mijn uiterste best gedaan hiervoor een veiligheidsinformatieblad te vinden maar niet gevonden terwijl het natuurlijk heel belangrijk is om te weten hoe er gehandeld dient te worden voor het geval dat water gaat branden ergo een hiaat in mijn risicoinventarisatie. :(
Word je hiermee door de wet geholpen? nou nee dus!
En waarachtig krijg ik nu als pensionado weer zoiets:
Ik heb een paar antieke tractoren die door gewijzigde wetgeving m.i.v. dit jaar een registratiekenteken moeten hebben, een simpele zaak zou je zeggen?
Op de site van de RDW staat te lezen dat aanhangwagens achter een tractor die sneller kan rijden dan 25km/h ook een eigen registratiekenteken moeten hebben waardoor je dus de situatie krijgt dat als ik een kleine enkelasser (GVW minder dan 750kg) achter de trekker hang daar een registratiekenteken voor moet hebben, als diezelfde aanhanger achter de auto hangt hoeft het niet, bovendien zal de RDW voor die categorie nooit een kenteken afgeven. :(
Wederom zo'n geval van "Wat je ook doet, het is altijd fout" en kan de wet alleen maar tegen je gebruikt worden.
En ja ik weet het, cynisme is mijn handelsmerk. :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Het Café

Post by H@ns »

Heerlijke “rant” Henk!

Ik heb er zelf ook steeds meer last van dat regels al maar onlogischer worden. En dan heb ik het echt niet over regels die ik persoonlijk onzinnig vind, nee regels die in principe gewoon niet kloppen, niet uitvoerbaar zijn of zelf tegenstrijdig zijn met het beoogde belang.

Het lijkt wel steeds erger te worden ook

Maar ik zie het ook wel een beetje als een symptoom van ouder worden ;)
Net als die letters die steeds kleiner worden. En mensen praten ook steeds zachter :lol:

Maar het kan altijd erger hoor; hier in Frankrijk is het soms echt Kafka!!
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

H@ns wrote: Mon Jan 25, 2021 10:45 am
Net als die letters die steeds kleiner worden. En mensen praten ook steeds zachter :lol:
Met kleine letters heb ik geen moeite maar mensen gaan inderdaad steeds zachter praten en mijn Xantia is zo goed als geruisloos geworden, niets dan voordeel dus! :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
luk-asse
Posts: 50
Joined: Sat Oct 24, 2020 6:32 pm

Re: Het Café

Post by luk-asse »

Daarom schakelde (en schakel) ik veelal m'n oorapparaat uit bij het rijden, zeker op kassei- en andere rustieke wegen :D Schakel: dat geldt minstens zoveel voor de nieuwe C3AC als voor de ouwe Xantia.
Ik ben ook na pensionnering blijven werken, maar regelgeving, het doel en de kaduuke middelen daartoe, en de gevechten met de administratie hierover, benemen me de lust om nog voluit te gaan. Ook al omdat wij ook nog aangesproken kunnen worden als er geen bevredigend resultaat komt voor de klant. De energie-eisen die aan gebouwen worden gesteld gaan extreem en betuttelend ver, terwijl het Belgische individuele bouwen met duizenden maal meer energie gaat lopen dan gewonnen wordt met het detail-gepruts dat geëist wordt. :D
ex 2xAmi6,3xAmi8,LNA,Visa,GSA,BX,en XantiaHDi110; nu C3AC :-(
Post Reply