Humor en zo

bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Humor en zo

Post by bthomas »

Dit stukje vind ik ook wel wat eigenaardig:
Rijkswaterstaat heeft in de afgelopen 24 uur 11 miljoen kilo zout gestrooid op de rijkswegen. Volgens een woordvoerder is dat een forse hoeveelheid: als Rijkswaterstaat één keer in heel Nederland strooit, gaat het om zo'n 1,5 miljoen kilo. "Dus in de afgelopen 24 uur zijn er flink wat acties geweest."
Voor 1,5 miljoen kilo zou je volgens mij minstens 30 auto's nodig hebben, als elke auto met 50 ton beladen zou zijn. Laten het er eens 60 zijn. Zouden 60 auto's alle wegen van nederland 1 keer kunnen bestrooien? Lijkt me wat weinig.

11 miljoen kilo zou 7 keer zoveel zijn. Zou heel nederland dan in 1 weekend 7 keer bestrooid zijn? Ik vind het maar een eigenaardig bericht.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Humor en zo

Post by henkr »

bthomas wrote: Sun Jan 17, 2021 3:36 pm Schavuit!
:lol: :lol: :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
Alfred
Posts: 296
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: Humor en zo

Post by Alfred »

bthomas wrote: Sun Jan 17, 2021 3:45 pm Voor 1,5 miljoen kilo zou je volgens mij minstens 30 auto's nodig hebben, als elke auto met 50 ton beladen zou zijn. Laten het er eens 60 zijn. Zouden 60 auto's alle wegen van nederland 1 keer kunnen bestrooien? Lijkt me wat weinig.

11 miljoen kilo zou 7 keer zoveel zijn. Zou heel nederland dan in 1 weekend 7 keer bestrooid zijn? Ik vind het maar een eigenaardig bericht.
Ik heb ook wel eens in de krant gelezen dat er een vrachtwagen was gekanteld van 30.000 ton, dus blijkbaar kan alles.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Humor en zo

Post by henkr »

@Bert: Ik ken het verschijnsel, of de journalist gaat er vanuit dat niemand met die getallen aan het rekenen gaat of ze kwakken het neer zonder er zelf ook maar enig rekenwerk op los te laten.
Ben ook al gekke dingen tegengekomen,
1. Op het zelfde gebied, ook uitgaande van zo'n 40 ton laadvermogen zouden er op zeker moment in de regio Groningen 120 strooiwagens tegelijk rondrijden en dan is 40 ton per wagen al schromelijk overdreven.
2. Ook kreeg ik ooit een brief van de anti-amalgaam lobby waarin gesteld werd dat in de gemiddelde mond een aantal milligrammen per dag aan kwik vrij zou komen, dan is mijn eerste gedachte: "gedurende duizend dagen hebben we het dus over grammen" dat is dus binnen drie jaar!
Even doorrekenend kwam ik voor diezelfde "gemiddelde mond" op een amalgaamgewicht van 24kg. :lol:
Ik heb toen in een brief mijn bevindingen gemeld en er kwam als antwoord "Ik moest niet zo flauw doen want hoewel men het over milligrammen had moest het toch duidelijk zijn dat er microgrammen bedoeld werden" :shock:
3. Toen er een spacelab terugkwam naar de aarde stond in het Dagblad van het Noorden dat het ding 13 ton zou wegen, waarop ik dacht: "valt me mee", even later kwam er een artikel waarin vermeld werd dat het ding 130 ton woog, waarop ik dacht; "2 heel volle vachtwagens? zou ongeveer kunnen kloppen".
Weer een aantal dagen later zou hetzelfde spacelab 130.000 ton wegen :lol:
Diezelfde week belt er iemand van het DvhN met de vraag of ik een abonnement zou willen, waarop ik zei: "O zeker wel, als u mij kan vertellen wat dat spacelab weegt.
Het abonnement is er dus nooit gekomen. :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Humor en zo

Post by H@ns »

:lol: :lol: :lol:
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Humor en zo

Post by henkr »

Ik lees zojuist dat de NS helemaal klaar is voor de mogelijk komende sneeuwstorm. :o
De ervaring van de laatste jaren heeft geleerd dat dit naar alle waarschijnlijkheid concreet betekent dat alle ritten gecanceld zijn. :D

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Humor en zo

Post by H@ns »

Preventieve vertraging noemen wij dat inmiddels :)

Het is trouwens wel hilarisch hoe de NOS dit winterprikje als een soort nieuwe apocalyps weet te brengen. En dan is het woord “elfstedentocht” nog niet eens gevallen...

Er schijnt zelfs al gehamsterd te worden in Nederland :shock:
Alle prik- en testlocaties dicht, Catshuisoverleg afgelast, sleetjes en schaatsen gaan voor woekerprijzen weg op marktplaats en je kunt de strooiwagens live volgen op een of andere website.
Man man man!! Ja het sneeuwt. Boeieuh
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Feije
Posts: 1029
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Humor en zo

Post by Feije »

H@ns wrote: Sun Feb 07, 2021 12:19 amEn dan is het woord “elfstedentocht” nog niet eens gevallen...
Dat vinden wij Friezen altijd heel grappig ja, dat ze daar bij de eerste de beste nacht vorst over beginnen in Hilversum. Of irritant, dat hangt ervan af wie je het vraagt. We gaan hier niet over één nacht ijs ;). Maar ik geloof dat dat in de rest van het land (en de wereld) voor sommigen gelukkig ook geldt!
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Humor en zo

Post by H@ns »

Deze vond ik ook wel grappig:
weervrouw Willemijn Hoebert wrote: En hoelang blijft de sneeuw liggen? In ieder geval tot volgend weekend, zegt Willemijn Hoebert. "Pas als de temperatuur boven het vriespunt uit gaat komen, gaat de sneeuw verdwijnen."

Echtwaar ja?!
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Feije
Posts: 1029
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Humor en zo

Post by Feije »

Terechte opmerking, sneeuw kan ook verdwijnen zonder dat het boven nul is. Heeft met luchtvochtigheid te maken geloof ik.
Post Reply