'k Moet bekennen dat ik alleen een kort ritje heb gemaakt om alles even te testen. De tt-naald heeft bij nul toeren ook kuren, hij blijft dan hangen op ong. 1000 omw/min en zakt daarna langzaam terug en bij een klap op z'n kop helemaal terug. Stationair klinkt hij als de vertrouwde 8 a 900 omw/min, maar dan geeft hij ruim 1500 aan. Bij 80 km/h wees hij precies 3000 omw/min aan = de +43%. Ik ga z.s.m. de precieze karakteristiek testen.
Adri
De V6 Break van Breeze
Re: De V6 Break van Breeze
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Misschien moet je de stappenmotor vervangen voor het type dat bij het nieuwe instrumenten paneel hoort?
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: De V6 Break van Breeze
Dit schreef ik gisteren. Als jij met "stappenmotor" hetzelfde bedoelt, dan is omwisselen een kwestie van het motortje/spoelhuis uit de printplaat wippen:
Onder de spoel zitten 4 contacten genaamd sin en cos.
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Dit was een foute veronderstelling. Deze nummers betreffen het kunststof buitenhuis van de tellerbak. Het (oude) tellerpaneel heeft een ander onderdeelnummer: SAGEM 21655945. Het nummer van het nieuwe paneel is onleesbaar want verborgen achten de afdekplaat, maar ik verwacht een ander nummer.
Zou JW zo vriendelijk willen zijn om op de Cit.Service website het onderdeelnummer van het tellerpaneel op te zoeken, horende bij mijn VIN 72378390.
Bij voorbaat herzlichen Dank. Het is toch koopweekeind?
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
6101VR?
Dat is de complete tellerbak
Dat is de complete tellerbak
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De V6 Break van Breeze
Bij mij stond het ergens op één van de stickertjes bovenop, maar zoiets zou natuurlijk best specifiek voor een type 1 kunnen zijn. Ik heb heel eventjes een tellerblok uit een Tct geprobeerd, maar dat was van een te oud modeljaar waardoor hij rare dingen deed (airbaglampjes laten branden bij aanzetten van verlichting en zo). Ik heb hem toen maar gauw weer losgehaald voordat er eventueel nog iets stuk zou gaan, dus heb ik hem toen niet gestart. Achteraf wel jammer...
Re: De V6 Break van Breeze
Inderdaad, 6101VR.
Staat op NFP......
Groet,
JW
Staat op NFP......
Groet,
JW
Re: De V6 Break van Breeze
Goh... en bedankt.
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Heb vandaag nog wat uitgevogeld en nagedacht.
Om te beginnen heb ik de nomenclatura van de tellerbak duidelijk gemaakt, althans voor mezelf:
A = Voorpaneel
B = Klokkenpaneel
C = Printplaat
De naamgeving voor de tellerbak is toch een zooitje, ACtronics noemt het een instrument cluster, Bart Ebben een klokkenpaneel en Jan van Gompel een tellerset.
Ik krijg het sterke vermoeden dat het omwisselen van alleen de aandrijfspoel/stappenmotor van de toerenteller niet voldoende is om het V6 toerental juist weer te geven. Op de spoelhuizen (die er allemaal hetzelfde uitzien) staan nummers en de snelheidsmeter en de toerenteller hebben identieke nummers. Evenals trouwens de benzinemeter en de watertemperatuurmeter. De olietemperatuurmeter heeft een afwijkend nummer. Daaruit concludeer ik dat de invoer van de juiste hoeveelheid pulsen en dan vertaald in een spanning, wordt geregeld in een rekeneenheid ergens vóór de teller, waarschijnlijk in de "electronique central" op de printplaat.
Verder neem ik op gezag van zowel Henk als JW aan, dat het onderdeelnummer voor de tellerbak is: 6101VR. Maar dat nummer zou je toch ergens verwachten op de bak. Voor mij onvindbaar, maar volgens mw. Breeze kunnen mannen slecht zoeken. Het zij zo.
Adri
Om te beginnen heb ik de nomenclatura van de tellerbak duidelijk gemaakt, althans voor mezelf:
A = Voorpaneel
B = Klokkenpaneel
C = Printplaat
De naamgeving voor de tellerbak is toch een zooitje, ACtronics noemt het een instrument cluster, Bart Ebben een klokkenpaneel en Jan van Gompel een tellerset.
Ik krijg het sterke vermoeden dat het omwisselen van alleen de aandrijfspoel/stappenmotor van de toerenteller niet voldoende is om het V6 toerental juist weer te geven. Op de spoelhuizen (die er allemaal hetzelfde uitzien) staan nummers en de snelheidsmeter en de toerenteller hebben identieke nummers. Evenals trouwens de benzinemeter en de watertemperatuurmeter. De olietemperatuurmeter heeft een afwijkend nummer. Daaruit concludeer ik dat de invoer van de juiste hoeveelheid pulsen en dan vertaald in een spanning, wordt geregeld in een rekeneenheid ergens vóór de teller, waarschijnlijk in de "electronique central" op de printplaat.
Verder neem ik op gezag van zowel Henk als JW aan, dat het onderdeelnummer voor de tellerbak is: 6101VR. Maar dat nummer zou je toch ergens verwachten op de bak. Voor mij onvindbaar, maar volgens mw. Breeze kunnen mannen slecht zoeken. Het zij zo.
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Dat onderdeel nummer 6101VR is er door Citroën aan toegekend, niet door de fabrikant van het instrumentenpaneel.
Maar er bestaat slechts één instrumentenpaneel voor een handgeschakelde T2 benzine, met olietemperatuur aanduiding. En dat is deze.
In de T1 zit een andere, inderdaad.
Groet,
JW
Maar er bestaat slechts één instrumentenpaneel voor een handgeschakelde T2 benzine, met olietemperatuur aanduiding. En dat is deze.
In de T1 zit een andere, inderdaad.
Groet,
JW