Wagenpark

Over Citroëns en andere auto's. Een apart verhalenonderdeel, anekdotes die mensen hier dan kwijt kunnen.
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Wagenpark

Post by web »

Even een audiofiele zonde opbiechten dan maar: ik ben toch wel erg gehecht geraakt aan Spotify.

Inderdaad is de wisselaar in het dashboardkastje nu wel gevuld met CD's die ik nog had, van toen ik dat nog zó deed, maar daar ben ik toch wel erg op uitgekeken heb ik gemerkt... En dat elke keer wisselen... Nee doe mij m'n Spotify maar, voor in de auto.

Ik zou stápels nieuwe moeten gaan branden van muziek die ik helemaal niet op CD héb...
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Wagenpark

Post by Breeze »

Als dat een zonde is heb ik hem ook.
Met als bijkomend voordeel dat de verkeersinfo van de slimme telefoon netjes via blauwtand binnenkomt en de muziek even onderbreekt.
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Wagenpark

Post by Feije »

Foei! Zo, is dat ook weer vergeven :lol:.

Ik gebruik zelf heel veel flac, maar bega dan wel weer andere audiofiele zonden denk ik. Ik ben dan ook niet echt audiofiel, ik vind het gewoon leuk om te klooien aan audio-apparatuur. In de auto gebruik ik veel mp3. Raar eigenlijk, mijn iPod is groot genoeg om heel wat lossless muziek op te zetten :think:.
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Wagenpark

Post by Breeze »

Over auto-audio gesproken. Omdat mijn originele cit-radio vervangen moest worden, kocht ik een kwaliteitsmerk ter vervanging, dacht ik. De Pioneer DEH-S3000BT heeft veel voordelen: bluetooth voor muziek en telefoon, ingangen voor audio en usb, plus een cd-speler. Maar de selectiviteit van het radiogedeelte is belabberd. De minder sterke zenders geven regelmatig storing of vallen helemaal weg. Dat is toch slecht voor zo'n Jap :-(

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Wagenpark

Post by Menno »

Heb je wel die onzinnige TP/TA functie uit met dat verkeersgeleuter ?? En automatisch sterkste zender kiezen/zoeken ....
Vond juist dat de ontvangst uitstekend was, ook van minder "sterke" stations ....
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Wagenpark

Post by Breeze »

'k Ga dat checken Menno, maar ik vrees dat het dieper zit.

Adri

P.S. ik zal webs mooie draadje niet verder vervuilen
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Wagenpark

Post by bthomas »

Breeze wrote: Wed Jan 06, 2021 1:36 pm Over auto-audio gesproken. Omdat mijn originele cit-radio vervangen moest worden, kocht ik een kwaliteitsmerk ter vervanging, dacht ik. De Pioneer DEH-S3000BT heeft veel voordelen: bluetooth voor muziek en telefoon, ingangen voor audio en usb, plus een cd-speler. Maar de selectiviteit van het radiogedeelte is belabberd. De minder sterke zenders geven regelmatig storing of vallen helemaal weg. Dat is toch slecht voor zo'n Jap :-(
Ik las vorige week toevallig in de originele werkplaatsdocumentatie dat alleen de fabrieksradio een antenneversterker of zoiets heeft aan het dak. Die krijgt ook een voeding daar vandaan, als ik het mij goed herinner van de regensensor. Er staat expliciet bij dat dat ding alleen in combinatie met de fabrieksradio mag/kan worden gebruikt. Misschien moet je eens kijken of dat er bij jou zit en wat er gebeurt als je dat er tussenuit haalt.
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Wagenpark

Post by web »

Ach wees welkom met radio onderwerpen hoor.

Vwb flac en mp3... Dat deed ik vroeger ook, maar dat is sinds spotify toch wel in onbruik geraakt. Vind ze maar eens, voor muziek die je bij Spotify gewoon onder handbereik hebt. Een selectie zelf kopen op CD is prima, maar álles is wat veel...
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Wagenpark

Post by JW-C5 »

Inderdaad, via Spotify kom je niet verder dan MP3.

Andere streamers zoals PrimePhonic bieden wel Hi-Res Audio aan, bij klassieke muziek toch wel te prefereren.

Groet,
JW
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Wagenpark

Post by web »

De hoogste kwaliteit bij Spotify is geen straf, maar het is geen 24 bit FLAC natuurlijk. Je moet wel goed je best doen om het verschil te horen in de auto.

Voor thuis, en zéker klassiek op electrostaten, is dat natuurlijk een geheel ander verhaal.

Van het bestaan van diensten als PrimePhonic en Tidal wist ik nog niet.

Derde speler Qobuz doet zelfs helemáál geen mp3, maar is wat beperkter in selectie.

Tidal rekent voor lossless wel even de dubbele prijs. Maar zelfs de 320kbps schijnt al iets beter te klinken dan Spotify voor dezelfde prijs.
Post Reply