Airco slaat zelf aan

Dat met die draadjes...
Post Reply
User avatar
juul89
Posts: 20
Joined: Fri Jun 14, 2019 9:43 pm

Airco slaat zelf aan

Post by juul89 »

Sinds februari heb ik een nieuwe Xantia. Nu het weer warmer begint te worden merk ik dat de airco van mijn Xantia aanslaat zonder dat ik de airco knop bediend heb. De lucht die uit de roosters komt is goed koud, en dan staat mijn climate control op 20 graden... Als ik de airco knop indruk veranderd er niks aan de temperatuur die uit de roosters komt.
Deze avond heb ik de ventilatie even op 26 graden gehad (buiten was het 16 graden) waarna ik merkte dat de lucht die uit de roosters kwam echt geen 26 graden was(maar ook niet ijskoud).
Is iemand bekend met het fenomeen wat ik hier omschrijf? En heeft iemand een idee waar dit probleem zich bevindt?

Gr.
Juul
Citroen Xantia Millésime bj2000
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Airco slaat zelf aan

Post by henkr »

Heb je de bovenste schuif op ontwaseming (dus helemaal naar rechts) staan? Dan schakelt de airco in om drogere lucht te krijgen en daarop heeft de hoofdschakelaar geen invloed.
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 946
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Airco slaat zelf aan

Post by Breeze »

Welkom juul89 op dit Xantiaforum. Je dacht, misschien weten ze hier niet zoveel, laat ik het voor alle zekerheid ook maar op CiFo vragen :|

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Feije
Posts: 1018
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Airco slaat zelf aan

Post by Feije »

Ach, dat heb ik ook wel eens gedaan. Vaak krijg ik op beide antwoord, soms alleen op de één en soms alleen op de ander. Beide valt hoe dan ook altijd te proberen.
User avatar
juul89
Posts: 20
Joined: Fri Jun 14, 2019 9:43 pm

Re: Airco slaat zelf aan

Post by juul89 »

Breeze wrote: Sat Jun 22, 2019 5:37 pm Welkom juul89 op dit Xantiaforum. Je dacht, misschien weten ze hier niet zoveel, laat ik het voor alle zekerheid ook maar op CiFo vragen :|

Adri
Bedankt voor de reacties. Het lijkt inderdaad te liggen aan de ventilatie stand.

Dat dacht ik zeker niet Adri. Ik ben bekend met xantiaclub forum die nu helaas uit de lucht is :( . Daar heb ik veel info gevonden. Ik heb het dubbel gevraagd omdat dit nieuwe forum nog uit weinig leden bestaat en de kans op reacties wellicht laag is. Ik twijfel niet aan de kennis die de xantia liefhebbers hebben op dit dan niet het vorige forum.
Ik post niet veel op het forum omdat ik zelf niet heel veel kennis en ervaring heb met autotechniek. Desalniettemin probeer ik zoveel mogelijk zelf te doen aan mijn xantia.
Misschien moet ik mezelf ergens even voorstellen... :)

Gr,
Juul
Citroen Xantia Millésime bj2000
User avatar
TRSarno
Posts: 108
Joined: Sun Apr 21, 2019 12:51 pm

Re: Airco slaat zelf aan

Post by TRSarno »

Ik ben ook relatief nieuw. Maar ondanks dat hier maar weinig mensen zitten, zit er voldoende "oude hap" bij die kennis van zaken hebben. Op het oude forum was het ook maar een beperkt gezelschap (volgens mij dezelfde) :lol:
Xantia 2.0i Aut. Exclusive + winterpakket (koplampsproeiers + verw. stoelen) Image
Alfred
Posts: 294
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: Airco slaat zelf aan

Post by Alfred »

De oude hap is hier idd weer bij elkaar.
Wat hier ontbreekt is het opgebouwde kennis-archief.
Die kennis is nog steeds beschikbaar bij de leden, het is alleen niet meer doorzoekbaar.

Daarom is er niets mis mee om hier opnieuw de vragen te stellen, het helpt alleen maar om zo een nieuw kennis-archief op te bouwen.

Mvg. Alfred.
Post Reply