Jouw autoverleden

Over Citroëns en andere auto's. Een apart verhalenonderdeel, anekdotes die mensen hier dan kwijt kunnen.
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Jouw autoverleden

Post by Breeze »

Feije wrote: Mon Nov 30, 2020 2:40 amnog eentje uit de tijd dat Tesla nog wel fikse kwaliteitsproblemen had. Eigenlijk heb ik geen idee of die inmiddels zijn verholpen.
Als je je oor te luisteren legt, worden er hele fora volgeschreven over de (vermeende) kwaliteitsproblemen van Tesla's en van de "3" in het bijzonder. En dat varieert dan van complete rechtszaken (de "S" taxi's van Schiphol), en van zéér ontevreden rijders met soft- en hardware ellende, gekoppeld aan zéér slechte dienstverlening bij de reparatie, tot aan rijders die perfect tevreden zijn over alles.
Ik geloof dat er gemiddeld wel wat meer kwaliteitsproblemen zijn dan bij b.v. een ster of een propeller. Maar ze doen wel hun best om het te verbeteren, want ik lees ook geregeld over snelle reparatiedienstverlening aan huis.

Mijn e-ervaring tot nu toe is e-fietsen, golfkarretjes en een Renault Zoë van de eerste generatie. Dat was helemaal niet verkeerd. Maar eigenlijk wacht ik op een betaalbare e-auto met voldoende actie-radius. De nieuwe VW, die wordt verwacht, gaat voor € 30 000 over de toonbank (zeggen ze) en rijdt 400 km wijd, iirc.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Jouw autoverleden

Post by Breeze »

henkr wrote: Mon Nov 30, 2020 10:07 amHet enige moment waarop ik geconfronteerd word met de afmetingen van de Xantia (en dan vooral de breedte) is als ie schuin achteruit zijn box in gaat, dan heb ik aan weerszijden bij de spiegels maar zo'n 2cm speling.
Hoe kan je dan in vredesnaam uitstappen? via de achterklep?

henkr wrote: Mon Nov 30, 2020 10:07 amKennelijk zijn sinds de sixties toen die boxen gebouwd werden de auto's behoorlijk breder geworden en dan is naar huidige begrippen de Xantia al geen brede auto meer, tegenwoordig is 2 meter geen uitzondering.
GS versus Hyiunai SUF.JPG
GS versus Hyiunai SUF.JPG (83.63 KiB) Viewed 2708 times
Deze plaatste ik al eens eerder en geeft een aardig beeld van die ontwikkeling. De GS was toch een (weliswaar kleine) middenklasser, maar hij verdwijnt in het niet bij de Hyundai SUF van de buuf. En zelfs de Seicento van mdv oogt groter.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Jouw autoverleden

Post by henkr »

De "3" heeft ook nog eens een ridicuul designprobleem:
https://topgear.nl/autonieuws/achterkle ... gen-proof/
Wat mijn uitstapruimte betreft: dat valt dus mee, de deur is de bottleneck, dus schuin naar binnen en dan de neus insturen tot de rechterspiegel bijna de muur raakt, net als thuis dus:
Image
Ook in de box is er dan ruimte zat:
Image
Soms moet je echter ook "out of the box" denken. :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Jouw autoverleden

Post by JW-C5 »

Breeze wrote: Sun Nov 29, 2020 7:45 pm .....Dus zowel de Xantia en zeker de C5, vind ik te groot. Ideaal is een zo compact mogelijke auto waar vakantiebagage en zonder veel poespas een ongedemonteerde fiets achterin past.... :lol: .
Wetende dat je van feiten en dus ook van cijfertjes houdt:
De C5 Break is 12 cm langer dan jouw Xantia Break.
De breedte is +2 cm.
De hoogte is + 9 cm, prettig bij het instappen voor de wat ouder wordende mens :lol:

Groet,
JW
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Jouw autoverleden

Post by Breeze »

JW-C5 wrote: Mon Nov 30, 2020 3:29 pmWetende dat je van feiten en dus ook van cijfertjes houdt:
En dat zegt de man die ons feilloos langs alle valkuilen van Cit- en milieufeitjes loodst ;) .

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Jouw autoverleden

Post by henkr »

Als we andere maateenheden zouden gebruiken pakt het voor Adri wellicht allemaal wat gunstiger uit. :lol:
Geloof dat ik nu zoiets gedaan heb als vloeken in de kerk? :oops:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Jouw autoverleden

Post by Breeze »

Wat heb jij toch met maateenheden Henk? Je blijft er maar op terugkomen.

En over C5's gesproken... Derk (Penny Lane) heeft een C5 uit 2002 gekocht. JW heeft dat ongetwijfeld gelezen, want Derk doet er verslag van op zowel CiFo als Menno's forum. Er is weinig overgebleven wat nog niet kapot is gegaan. Een serie 1 weliswaar, maar dan nog.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Jouw autoverleden

Post by Menno »

Tja , dat was m.i. al een beun de haas exemplaar bij aankoop....
Dat is dan te verwachten :oops:
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Jouw autoverleden

Post by Feije »

Ja die van PL blijft maar stukgaan inderdaad. Verbaast me eigenlijk wel een beetje. Ik ken ook een paar matige exemplaren die toch stug door blijven rijden met minimale onkosten. Ook wel eentje waarbij dat wat minder het geval is trouwens. Allemaal serie 1. Nou is die van PL volgens mij nog uit de preproductie (of hele vroege productie), dus dat zal misschien niet echt meehelpen.
Post Reply