Te koop: Citroën Xantia 1.6i fase I

Auto's, onderdelen, accessoires, ...
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Te koop: Citroën Xantia 1.6i fase I

Post by bthomas »

Trouwens een 1.6 1A is meer iets voor een museum ofzo want voor dagelijks gebruik zou ik persoonlijk liever een versie hebben waar al de nodige verbeteringen zijn aangebracht. En in ieder geval een zwaardere motor.
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Te koop: Citroën Xantia 1.6i fase I

Post by Feije »

Dat is een insteek die we onder de meeste forummers tegenkomen inderdaad. Er is ook wel iets voor te zeggen natuurlijk, want een t2 is door de bank genomen ook meer van de gemakken voorzien die we inmiddels van modernere auto's gewend zijn (airbags, ABS...vooruit, dat zijn niet de gemakken waar je gebruik van hoopt te maken :lol:. Airco dan!).

Het zou best eens kunnen dat ik zelf nog eens in een 1A ga rondscheuren, want ze hebben m.i. wel een bepaalde charme die bij de latere modellen een beetje is verdwenen. Omwille van die charme moet je het gebrek aan moderne gemakken dan even voor lief nemen. Eigenlijk moet je hem dus min of meer als klassieker behandelen. Maar m.i. hoeft niet iedere klassieker in een museum, want ook klassiekers zijn auto's en auto's zijn er om in te rijden! ;)
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Te koop: Citroën Xantia 1.6i fase I

Post by bthomas »

Dat ben ik wel met je eens Feije maar het bezitten van een auto is in Nederland erg kostbaar als je er ook af en toe in wilt rijden.
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Te koop: Citroën Xantia 1.6i fase I

Post by web »

Ik vind dat een 1a weinig tekort komt wat ik echt zou missen. Bergruimte misschien... En een 1.6 natuurlijk wat pk'tjes.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Te koop: Citroën Xantia 1.6i fase I

Post by henkr »

Hmm, ja, dit is neem ik aan een XU5JP?
Als ik bedenk dat de "achterstevorenversie" de TU5JP in mijn 106 ligt? Daarin presteert ie goed. :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
Green Xantia
Posts: 3
Joined: Thu Aug 13, 2020 5:07 pm

Re: Te koop: Citroën Xantia 1.6i fase I

Post by Green Xantia »

Het betreft inderdaad een basis-uitvoering. Anderzijds geen dure reparaties te verwachten. Het zal inderdaad een liefhebber moeten zijn die kiest voor deze auto.

Anderzijds koop je wel een deugdelijke auto voor een gunstige prijs En deze zal je over 5 - 10 jaar nog rijden. Het is natuurlijk net wat iemand zoekt...
Post Reply