Het Café

User avatar
Breeze
Posts: 947
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

https://3859gp38qzh51h504x6gvv0o-wpengi ... Brexit.jpg

Ze verlaten dan wel de EEG, maar ze houden wel hun humor.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Het Café

Post by C5hdi110 »

Engelse rommel, als het aan mij lag had de EU ze al lang eruit geschopt :twisted:
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Vind hem geweldig ! :lol:
Ik zie parallellen met Citroën, de voorganger van die meer dan verschrikkelijke Austin Allegro was de Austin Glider, een auto die met zijn hydrolastic vering zijn tijd ver vooruit was, de tijd dat Sir Alec Issigonis zo ongeveer voor gek verklaard werd dat ie de motor dwars voorin geplaatst had. :idea:
Ten tijde van de Allegro-introductie hadden de vakbonden de autoindustrie al dermate gesloopt dat er alleen nog complete mislukkingen gefabriceerd werden, de Morris Marina was van hetzelfde kaliber.
Kijk nu eens wat voor zooi Citroën op de markt gooit na het verlaten van de HP vering, ben bang dat het dezelfde kant op gaat. :x

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 947
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Allegro V6
Deze is helemaal maf. Een maffe Limey wil zijn Allegro op een absurde manier ombouwen. Dan denk je, nou die wil en kan wat, laat maar eens zien. En dan...
Wordt hij op een ambulance getrokken om naar een garage te gaan die de ombouw gaat uitvoeren.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Een "Sleeper Project" betekent dus dat ie gesleept wordt. :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 947
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Sliep uit!

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
slimenslecht
Posts: 84
Joined: Mon Apr 08, 2019 8:13 pm

Re: Het Café

Post by slimenslecht »

Hohohoho...

Log ik voor het eerst in lange tijd weer eens in hebben we het over de fantastische Allegro, die reden super.

Een van de weinige auto´s die geen voorstoelen had maar wel feateuils pullman bekleed. En als de Dunlop schokbrekers goed op druk stonden (kon je navullen) echt wel een goede wegligging hadden.
Ik heb zo´n Allegro serie 3 gehad, laatste serie, bronsmetallic, bruine vinyltop, dubbele ronde koplampen met gele pitten erin. Was origineel een 1.5 maar omdat het blokkie een beetje olie lustte had de vorige eigenaar bedongen dat dat opgelost werd door de dealer.
De dealer had een mooie oplossing, hij had nog een goed blok van een Maxi 1750. Vorige eigenaar ging akkoord, mits de twee dubbele SU´s van de 1500 overgezet werden op de 1750.
Resultaat, een BMW killer, soort sleepertje, ouwelullenbak die razendsnel was. Soort 106 1.6 16 klepper GTI.

Ik heb er heerlijk mee gereden, maar zoals een goede Engelse auto hoort te zijn gaat ie olie slobberen. Toen dat ongeveer 1 liter op 50 kilometer was geworden is ie naar zijn laatste rustplaats gereden, mooi blauw walmend. Ik denk er nog met weemoed aan terug.

Het was en blijft een leuke auto!
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Het Café

Post by C5hdi110 »

Bedoel je een Austin Allegro ?
Niet dat ik er verstand van heb, als ik er op google, kom ik dit tegen: https://auto55.mobi/nieuws/12429-austin ... -auto-ooit
Dat het de slechtste Britse auto zou zijn, in zekere zin dubbelop, alles wat Brits is slecht :lol:
Afgezien daarvan, ik heb een hekel aan alles wat Brits is :evil:
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Nou? als ik sommige Engelse actrices op de buis langs zie komen kan ik die mening niet onderschrijven Sohail! :lol:
En @Ben: je moet dus gewoon weer vaker langskomen op het forum. :lol:
Heb zelf nog twee inmiddels antieke tractoren van hetzelfde Morris/BMC concern, een bijna 4 liter 38pk petroleum/benzine uit 1956 en een 1500cc 25pk diesel uit 1968.
Image
Image
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 947
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

henkr wrote: Sat May 30, 2020 9:31 am Heb zelf nog twee inmiddels antieke tractoren van hetzelfde Morris/BMC concern.
Ja en, wat wil je daarmee zeggen?

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
Post Reply