I am the new one

User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: I am the new one

Post by H@ns »

:thumbup:
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: I am the new one

Post by bthomas »

TRSarno wrote: Tue Dec 10, 2019 12:30 pm Ik ben mod en geen administrator
Da's nie waar hoor. Je bent echt administrator. Anders had je denk ik ook niet dat nieuwe forum aan kunnen maken en ik denk ook niet dat moderators gebruikers kunnen verwijderen (maar daar kan ik me in vergissen).

Er is echter kennelijk nog wel een stapje hoger: 'Full administrator'. Dat wil ik ook wel instellen maar je moet het zelf ook willen want wellicht geeft het je genoeg touw om jezelf mee op te hangen.

EDIT: ik heb captcha aangezet voor registeren van nieuwe gebruikers. Ik denk niet dat het veel verlichting geeft want er melden zich maar af en toe wat van die mafkezen aan. En er zijn er ook nog een aantal die de emailverificatie niet afmaken.

Wat ze er mee willen begrijp ik niet altijd. Als deze TS werkelijk rare bedoelingen zou hebben zou ik verwachten dat ie op zijn minst iets meer dan dit gedaan zou hebben. We hebben gasten gehad die rare berichten posten, we hebben ook een keer iemand gehad die heel slim in zijn tagline een url had zitten. Ik denk dat het daarvan de bedoeling is dat zoekmachines die link vinden en die site daardoor hoger ranken.
Last edited by bthomas on Tue Dec 10, 2019 5:50 pm, edited 1 time in total.
User avatar
TRSarno
Posts: 108
Joined: Sun Apr 21, 2019 12:51 pm

Re: I am the new one

Post by TRSarno »

Dan zal dat het verschil zijn ;)
Xantia 2.0i Aut. Exclusive + winterpakket (koplampsproeiers + verw. stoelen) Image
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: I am the new one

Post by bthomas »

Verder moet je je denk ik altijd afvragen wat het doel is van deze spambots met hun valse accounts. Voor hetzelfde geld plunderen ze de emailgegevens van de leden en worden die vervolgens misbruikt door louche Russische hackers... Dus zonder enige beschuldiging of kritiek te willen uiten; het is natuurlijk wel een beetje de verantwoordelijkheid van de forumbeheerders om dit zo veel mogelijk te voorkomen.
Ik denk niet dat het veel uitmaakt. De kans bestaat dat er ergens een bug in de software zit waardoor een kwaadwillende met de databasegegevens er mee van door zou kunnen gaan. Die bug kan net zo goed in het gedeelte zitten waar alleen geregistreerde gebruikers komen als in het publieke gedeelte. Verder kan ieder individu zich aanmelden want het is een publiek forum dus voorzieningen die het lastiger maken om te registreren geven mijns inziens niet minder kans dat iemand over informatie kan beschikken waar hij niet over zou mogen beschikken. Het enige voordeel is dat jullie je niet hoeven te ergeren aan rare berichten en TRSarno en ik geen moeite hoeven doen om nepgebruikers op te ruimen.
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: I am the new one

Post by H@ns »

weet ik, was ook maar even een worst case scenario. De vraag is alleen wat het doel is van die aanmeldbots. Als er linkjes worden geplaatst is het wel duidelijk maar die valse aanmeldingen zijn mij een raadsel.
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Post Reply