Oude forum nog grotendeels terug te vinden

Regels, conventies, alles wat met het forum zelf te maken heeft
Post Reply
User avatar
ExantiaD
Posts: 3
Joined: Sat May 04, 2019 4:08 pm

Oude forum nog grotendeels terug te vinden

Post by ExantiaD »

Beste forumleden,

Na wat snuffel- en opzoekwerk:

via "Wayback Machine" is vrijwel alles van het vorige Xantia forum terug te vinden.
Deze website archiveert veel van wat ooit op internet is gezet.
Via deze link

https://web.archive.org/web/20160501000 ... aclub.net/

kom je rechtstreeks op de Wayback kalender-pagina van het forum.
In de kalender maak je de keuze uit het jaartal, in de kalender die dan opent klik je op een van de gemarkeerde data.
Je komt dan op een van de gearchiveerde pagina's van het forum en kun je door de topics grasduinen.
Via de links bovenaan de gearchiveerde pagina's (o.m. "website") zijn ook de ooit geposte brochures, handleidingen e.d. nog toegankelijk.

Groet,

Ad
Ex-Xantia's: 19TD automatique 1998, 19D 1996, 19TD automatique 1999.
Nu: C4 1,6 automatique benzine, 2007.
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Oude forum nog grotendeels terug te vinden

Post by bthomas »

Ik weet het. Het was mijn idee om een programma te maken dat die webpagina's leest, de eigenlijke content eruit haalt en weer opslaat als bericht in het nieuwe forum. Ik heb even gekeken of er al zoiets was, maar dat heb ik niet kunnen vinden. Zelf maken is technisch geen probleem maar ik heb weinig tijd beschikbaar daarvoor.
_rb_
Posts: 56
Joined: Mon May 20, 2019 11:07 pm
Location: Haaglanden

Re: Oude forum nog grotendeels terug te vinden

Post by _rb_ »

@bthomas:
Een gedeelte van de folders en tests heb ik nog ergens op de HD (ik heb ze destijds voor het oude forum ingescand). Laat maar weten of je ze wilt hebben.
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Oude forum nog grotendeels terug te vinden

Post by bthomas »

Graag. Het heeft wat mij betreft geen haast want ik kom er toch niet direct aan toe maar alles wat te redden valt moeten we proberen te redden denk ik.
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Oude forum nog grotendeels terug te vinden

Post by Feije »

Natuurlijk is het goed om te delen dat je via de wayback machine nog het één en ander terug kunt vinden, maar het viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen wat daar nog op stond. Ik kreeg vaker te zien dat zij die pagina ook niet hadden dan dat ik er wat aan had. Maar het valt natuurlijk altijd te proberen ;)
Post Reply