Ook na een paar keer lezen vroeg ik me af, wat staat daar nou?
Maar later begreep ik dat je een "caricatuur" wilde maken van de carburateur

Groet,
JW
Ik baseerde me op dit artikel waarin inderdaad ook die nieuwe 1.5 HDi wordt genoemd. Ergens anders las ik dat die zelfs lagere uitstoot van zowel CO2 als NOX heeft tov vergelijkbare benzine modellen.JW-C5 wrote: ↑Fri Oct 25, 2019 1:27 pm Dat laatste is niet helemaal correct, er is recentelijk nog aan ontwikkeld door PSA.
Voorbeeld daarvan is de nieuwe 1.5 HDi, zoals onder andere gebruikt is de C5Aircross.
Die voldoet ruimschoots aan de norm Euro 6d TEMP, en gebruikt geen Eolys meer.
Of er hierna nog nieuwe diesels komen, is ongewis.
Zie onder andere https://www.autocar.co.uk/car-news/moto ... mand-drops waarin een link gelegd wordt naar de marktontwikkelingen alvorens daarover te beslissen.
Groet,
JW
Oftewel, we zullen zien wat er werkelijk gaat gebeuren.Laurent Blanchet, productdirecteur van de PSA-groep, was heel duidelijk over dieselmotoren. Zelfs hun totale verdwijning is mogelijk, als dat noodzakelijk of gerechtvaardigd wordt door de markt. Hij gaf aan onze collega’s van Autocar aan dat “de toekomst van diesel was onzeker, het zal te zien zijn of de markt diesel zal doen verdwijnen”.