Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Auto's, onderdelen, accessoires, ...
User avatar
Feije
Posts: 1020
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Feije »

Volgens mij ook niet inderdaad. Dan had hij ook wel in de type 1 Exclusive gelegen maar dat was altijd de 8v (voordat de nieuwe motoren halverwege ‘95 kwamen). Zelfs met handbak trouwens.
User avatar
JW-C5
Posts: 349
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by JW-C5 »

Klopt, de 4HP14 automaat was gekoppeld aan de 2 liter 8 klepper.
Die was er in SX uitvoering, alsook in de luxere VSX, maar die is in NL nauwelijks geleverd.
Bij de T2 werd die naam VSX veranderd in Exclusive.

Wat ik met m'n posting wilde aangeven is dat dit niet "de VSX" is, zoals Jochem die (gehad?) heeft. Dat is een T1 met die bijzondere 150 PK motor.

Groet,
JW
User avatar
Menno
Posts: 528
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Menno »

Ik zie het wel als “ de VSX “ ;)
Juist door die automaat , 150 pk is leuk maar als dat betekent zelf schakelen , bah ! :lol:
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
User avatar
Feije
Posts: 1020
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Feije »

JW-C5 wrote: Wed Oct 23, 2019 10:25 amBij de T2 werd die naam VSX veranderd in Exclusive.
Interessant, ik heb het nooit echt op die manier gezien. Ik zag de t2 Exclusive gewoon als een voortzetting van de t1 Exclusive, maar eigenlijk gaat dat alleen bij de v6 (min of meer) op. Een t2 Exclusive is doorgaans dan ook iets minder luxe dan een t1 Exclusive. Je ziet ze ook veel meer. Geen wonder ook, want de t1 Exclusive was met 8v volgens mij nog iets duurder dan een (weliswaar kale) Activa met ACAV-16v
Lbarré
Posts: 164
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Lbarré »

Wel vreemd, dat die Citroen Xantia 1.8i SX** zou van 1/2000 zou zijn :shock:
Is dan wel de versie " Collection ", maar die had dan toch ook een regensensor.
Maar dan ook die grijze kleurstrips op dashboard en houten kleurstrips op handschoenkastje en deuren. :roll:
Om oudere dashboard lampjes nog niet te vermelden en op de site ook melding van:
Bouwjaar: 2010 :roll: en Benzine Brandstofverbruik:28,4 l/100 km (comb.) :lol: :mrgreen:
Rob22
Posts: 374
Joined: Sun Jun 02, 2019 10:22 am
Location: Groningen

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Rob22 »

Er gaat niets boven de Double Chevron ;)
User avatar
Feije
Posts: 1020
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Feije »

https://www.leboncoin.fr/voitures/1694193814.htm/
Ik kwam gister deze 2.1TD tegen op lbc. Lijkt best een nette Xantia, zeker voor dat geld. Het is een VSX met airco en hij heeft op zich niet zo heel erg veel gelopen. Zit een klein beetje werk aan maar dat lijkt me te overzien.
Alfred
Posts: 294
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Alfred »

Leuke auto en technisch degelijk, is met 110pk lekker vlot.
Maar om eerlijk te zijn, deze wagen is te gedateerd.
Een Xantia HDi 110 presteert gelijk tegen een aanzienlijk lager verbruik, loopt stiller en soepeler, en is goedkoper in onderhoud.

Deze 2.1 diesel is in elke milieuzone geweerd.
Ben bang dat deze Xantia geen toekomst meer heeft :(

Mvg. Alfred.
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by H@ns »

Houd er wel rekening mee dat je in Frankrijk niet een auto mag verkopen waarvan de APK (CT) minder dan 6 maanden geldig is. Dat betekent overigens niet dat hij ook goedgekeurd moet zijn, alleen dat hij gekeurd is en die keuring niet ouder is dan anderhalf jaar. (In Frankrijk is de keuring niet elk jaar maar elke 2 jaar)
Een trucje dat vaak word toegepast is dat na overeengekomen koop de koper de auto laat keuren en hij dan wordt afgekeurd. Je hebt dan 2 maanden tijd om een herkeuring te doen na reparatie van de gebreken. Op het kenteken bewijs komt dan een letter "S" te staan. In Nederland wordt die Franse regeling niet overgenomen. Als je dus de auto zelf naar Nederland rijd met een "S" op het kentekenbewijs rijd je in Nederland ongekeurd rond volgens de wet. Ook al heb je speciale 1 Dags kentekenplaten van de RDW er op zitten, de auto is ongekeurd en mag dus eigenlijk niet de Nederlandse weg op.
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Post Reply